lördag 24 oktober 2009

Sopberget växer




Kul hörrni!
Kliver in på toaletten imorse och möts av detta blöjberg, går sedan till köket och möts av nästa sopberg. Varför gör man på detta viset? Det är ju helt otroligt.
Det finns ett par olika alternativ till att det blir så här.
- Att jag sparar på allt (Skulle inte tro det)
- Tidsbrist (något närmre sanningen men skulle inte tro det)
- "Det rymms nog lite till" (ännu närme sanningen)
- Lathet (Mest troligt)
Att man är så här lat det är ju nästintill vidrigt. Helt enkelt snuskigt och jag har bara mig själv att skylla. Jag menar hur lång tid tar det att byta påsen? 2 sekunder att ta fram en ny, 4 att ta ur den gamla och 3 att stoppa in den nya, vad ger det inte ens 10 sekunder. Och jag ger mig den på att jag lagt ner mer än 10 sekunder på att jobba på att fylla skiten til brädden. För det ramlar ju ut och man måste hitta "småhål" när man skall stoppa dit skräpet.
Näe Soffi skärpning.

1 kommentar:

  1. Ha ha ha, va kul!
    Så där ser det ut som mest hos oss också!

    Vi fattar inte hur vi kan fylla 2 påsar per dag! Tur man itne betalar för sophämtning säger jag bara!
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera