lördag 10 oktober 2009

Fotbollskväll

Gammelmorfar & Ebba
Gammelmormor & Ebba

Jaha då var det lördagskväll och mysfaktorn ligger högt. Ikväll har vi Johanna här, vi har lagat hemmagjorda hamburgare med skruvar i sann fotbollsanda. Trist bara med en förlust.

Igår var vi på stan och träffade Nino, Jordan, Helen, Viggo och Ida för en fika på Mekka vilket var riktigt trevligt. Efter det gick vi en sväng på stan, och vart så full i skratt åt dagens ungdomar. Hur tänker man när man har en fjällräven dunjacka, tunna leggings och ballerina skor utan sockar? Det såg för tokigt ut men vi fick oss ett gott skratt!

Därpå styrde vi kosan söderut mot Nordmalingstrakten, Mats skulle till fabriken i Rundvik för att städa med innebandylaget och då passade jag och Ebba på att åka till min mormor och morfar. Och där fick jag mig ett gott skratt med, mormor ska ju hela tiden hålla på att passa upp på morfar och fixa & dona. Det är inte det att han inte kan eller vill göra det själv utan hon vill genuint göra det. Kan ju bara dra en liknande historia hos en annan familj i en annan del av Nordmalingstrakten (nämner inga namn) men där handlar det kort och gott om inkompetens inom hemkunskapen, när frugan i stugan hade brutit armen och ena dottern kommer förbi och tycker minsann att nänu pappa får du ta och dammsuga. Damerna slår sig ner i soffan för kaffe och pratstund, när dottern sen ska kolla över dammsugningen ser hon till hennes förvåning hur hennes 70-åriga far står och dammsuger med munstycket uppåt, han dammsuger alltså luften utan att han vet om det!!! Är det inte helt underbart va? 70 år och har aldrig dammsugit.
Här får morfar iaf serverat nästintill på silverfat, kvällsmackan, en kaka och bulle samt kvällens ransonering av medicin i en liten ask för sig. Dessutom behöver han inte ens gå till köket för att hämta det utan hon serverar honom i TV-rummet! Det är kärlek det!!!


Nu när vi har resan bokad till fjärran östern så måste man börja spara igen och det är jag ju hemskt dålig på så jag tänkte ta upp mina massagekunskaper som massör och börja massera för en billig slant (oj så många massageord i samma mening) så är någon villig att lägga sig på bänken så hör av er!!!!

Nu återgår jag till lördagsmyset. Hej på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar