onsdag 13 oktober 2010

Mycket nu...

Ja nu är det körigt värre för oss! Så därav utebliven bloggning.

Men i korthet så rullar livet sin gilla gång. Alla dagar är inte solskensdagar så det är tur att vi har en solstråle här hemma! Hon är frisk från sin öroninflammation och fick i helgen en ny vindtätare mittimellan mössa från PoP. Den värmer hennes lilla huvud gott!

Jag själv är uppenbarligen byggd på skrot och korn och skall till Neurokirurgen på Akademiska sjukhuset i Uppsala för min hörselnervstumör (Akustikusneurinom). Vi som skrattade åt detta till en början fick börja tänka om. Det här är inte alls något roligt överhuvudtaget. Jag skall i princip välja med pest eller kolera. Det finns 2 typer av operationer för att ta bort den.
1. Där går man rätt igenom örat och tar bort den. Detta ingrepp innebär att man även tar bort hörsel + balansnerv. Man blir alltså döv på den sidan och tappar balansen.
2. En hörselbevarande teknik där man skär ovanför örat och jobbar sig in men risk för att skada ansiktsnerven vilket ger en ansiktsförlamning. Jag har inte fått några siffor på hur många man skadar per år. Men har kikat runt lite på nätet och läst olika forum och där skriver var och varannan kotte att dom blivit halvsidigt förlammad men för vissa har det efter ett par veckor eller månader återkommit.
Man kan även vänta och se vart det tar vägen. Men man vet att, ju mer den växer desto mer skadar den balsen och hörseln ändå. Och enligt hörseltestet jag gjorde hade jag nedsatt hörsel redan nu på höger sida (vilket jag inte själv upplever, märkligt). De flesta blir för eller senare döva. Så att vänta på att det skall ske eller ta bort skiten redan nu är ju frågan? Pest, kolera?
Vi får se vad Uppsala har att erbjuda helt enkelt. Och för att så lite extra salt i såren eller kanske jag skall säga som grädden på moset så misstänker man även att jag har TWAR eller Mycoplasma. Dock känner jag som så, att skulle det vara fallet så blir jag fan glad. Ett kvitto på min ständiga trötthet, hängighet och framförallt halsont. Jag kanske blir människa igen? En pigg och glad mamma? Dock skulle de resultaten dröja fram till slutet av nästa vecka eller början av nästnästa. Tackarrrrrr

Men annars då?

Jo igår var jag i Medlefors, Skellefteå igen för den sista och avslutande delen på Hälsoinspiratörsutbildningen. Det var så klart mycket trevligt och framförallt mumsigt! Medlefors är ju som sagt känt för sin utsökta mat!

Annars är det fullt upp, har en hel del visningar inbokade just nu. 3 den här veckan, hade lovat mig själv bara 1 i veckan men tänkte att nu när vi kör Rosabandet under oktober kan jag peppra lite extra! Vi behöver hjälpa våra medsystrar allt vi kan!!! Visst har ni köpt ett rosabandet???

P.s. Vi försöker tänka positivt här hemma, och det finns ju faktiskt de som har det värre än oss!

Tack och godnatt!!

5 kommentarer:

  1. Men jisses vad ni får stå ut med, era stackare. Jag hoppas hoppas att ni snart får se ett lyckligt slut på allt elände. Snart Soffe, snart kommer du att vara en pigg, frisk och glad mamma igen! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Men kära Sofia... Shit, livet är orättivst mot vissa. Kom hit så ska jag bjuda dig på pölse.

    Stora kramar och lycka till med all skit.

    SvaraRadera
  3. Men åh. Vad less man blir :( Kan tänka mig att du är ännu mer less! Hoppas att det löser sig åt det bästa hållet. Jag håller tummarna här nere i götet!
    Massa Kramar!

    SvaraRadera
  4. Det känns som att du skulle behöva vila lite med...kroppen behöver lite lugn och ro för att läka med. Kram

    SvaraRadera
  5. Men vännen!! Skickar en massa styrkekramar till dig!
    Jag hoppas verkligen att du får klarhet i vilket alternativ som blir bäst i längden.

    Vila och njut av nuet, du är en fantastiskt positiv människa som ser ljuset i allt, och det inspirerar oss andra att göra likadant! Kram på dig!

    SvaraRadera