onsdag 28 oktober 2009

Sjusovargenen

Jag undrar om sjusovargenen finns? och om den isådanafall kan överföras, eller jag tror det i allafall. Det är ju allmänt känt att jag och Mats är bra på sova och jag tror att vi överfört det till lilla skrutten också, hon vaknade halv elva idag. Det är bara att konstatera att hon är en lyxbebis av rang :)

Idag har jag varit på min efterkontroll, jag vart nästan helt godkänd hon ville att jag skulle vänta ett par veckor till med löpträningen. Så i mitten på november åker löparstället på! Men fram till dess får vi ta raska promenader och dessutom har jag köpt pilatesboll och gummiband. Vardagsrummet here we go med hemmaträning :)

Mats däremot är och förblir krympling ett bra tag framöver dessvärre. Imorgon väntas operation. MR-röntgen visade att främre + bakre korsband är av, kollaterala ligamenten är av, mediala menisken är skadad samt det yttre ledbandet är av och har slitit av en bit av vadbenet. Ja jag tror att det var det hela. Känns så himla trist och ledsamt men vi kan ju tyvärr inte göra något åt det utan blicka framåt och peppa för rehabträning. Vi får hålla tummarna att vi inte behöver avboka våran resa till Filippinerna så vi har något trevligt att se framemot. Han är i första hand sjukskriven fram till 30 januari.

Så imorgon när Mats lägger sig under kniven ska jag, Ebba, Pappa och min kompis Johanna åka till Ikea. Det är nämligen så att vi byggde en garderob i somras och köpte delar av inredningen där, som visade sig när vi väl började bygga att det inte passade. Nu har vi därför tänkt att lämna tillbaka det, man har nämligen 3 månaders öppet köp. (Imorgon är det exakt 3 månader sedan) Känns ovärt att låta de pengarna gå tillspillo så därför åker vi ner imorgon och byter dom. Kan va bra och trevligt att göra något annat och få något annat att tänka på för en dag!

Nu ska jag ta hand om familjen.

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar