lördag 3 oktober 2009

Oväntat besök.

Min powernap varade i hela 15 minuter, yeh jippe! Okej nu ska väl en powernap inte vara längre än ett par minuter men jag erkänner jag hade tänkt att ta mig en förmiddagslur men det är som att den där lilla dottern vet att jag smider en plan att sova lite, efter 15 min börjar hon att gnola, jag kliver upp, stoppar in tutten, drar vagnen fram och tillbaka och hon somnar, yes jag kan fortsätta min lur, 1 sekund efter att jag lagt mig till rätta upprepar sig samma sak, ger henne tutten på nytt styr vagnen och hon sover. Men jag ger upp går och sätter på en kanna kaffe i stället, när jag håller på med det plingar det på dörren, VA? vem kommer nu, här står jag med morgonrufs i håret, morgonrock och morgonandedräkt, det plingar igen och jag måste öppna. Där står det två små tjejer, Rut och Sandra.

- Hej, vi vill klappa på hunden.
- Öh, en smått förvirrad jag, ja visst självklart.
- Har han ont i sitt ben?
-Ja det har han,
-Varför har han så där (dom pekar på ett område med avrakad päls)
-Jo för att han har fått medicin där hos hunddoktorn.
-Jag tycker att han har en fin svans
-Mmm mumlar jag
-Jag tycker att han har en fin bur.
-Mm
-Visst är det inte din hund?
-Nej det är min kompis hund. (ÖHHHH hur kan dom veta det???)
-Jag är Rut säger ena flickan och pekar på sin kompis, det där är Sandra.
-Hej Rut och Sandra.
-Får vi ge honom den här (dom visar fram en morot)
-Nej, jag tror att han får ont i magen då.
-Men det är ju bra för våran mage.
-Mm men jag tror inte att han tycker om det.
-Okej.
-Hur gamla är ni?
-4 år.
-Vart bor ni då?
Dom pekar rätt genom lägenheten ut mot vägen där det inte finns några hus.
-Okej, men vet vet ni vad tjejer när vi kommer ut med hunden sen så kan ni få klappa mer.
-Okej, Hejdå.

Det går 2 minuter, pling plong,
-Hej, vi tycker synd om hans ben.
-Ja det är synd om hans ben men jag tror att han mår bra nu.
-Okej.
-Nu ska jag gå in i duschen så jag måste stänga dörren.
-Okej, kan vi komma in då?
-Hehe njae, vi kan väl ses där ute sen ?
-Okej vi går ner och väntar.

Det går 3 minuter, pling plong.
-Hej.
-Hej,är ni redan tillbaka vi skulle ju ses där nere sen.
-Okej, hejdå.
Och märk väl, under hela den här tiden, massa pling plong, hundskall och flickskratt så sover Ebba som en stock inte ett ljud? Är det inte väl märkligt???
Hursom helst, vart kommer dom här 2 flickorna i från? Har aldrig sett dom förut, och har dom spanat in oss med kikare eller? Hur kan dom veta att Charlie var här och att det inte är våran hund?? Hmm inte trodde man att man skulle vara bevakad av två små töser.
Nej nu tar jag till kaffet och dagens tidning!

2 kommentarer:

  1. Hahahahahaha, detta inlägg gjorde min kväll snäppet bättre. Man undrar ju om det var sömnbrist som skapade Rut och Sandra eller om de verkligen finns...

    SvaraRadera
  2. hahha dom finns på riktigt :) fast jag har inte sett till dom igen..så kanske det var sömnbrist, eller?!

    SvaraRadera