fredag 18 februari 2011

Godmorgon mys fredag!

Vi sitter i soffan och läser bok! Det känns faktiskt skönt att slippa gå till jobbet i denna kyla!
Och sömnen är drabbad när man har ett sjukt barn! Hon har sån hemsk hosta att jag började inatt tänka i termer av tbc. Hostmedicinen är inte ens att tala om, hon vägrar och det tvingar jag inte i henne. Mollipect är
inte ens hostdämpande ( hostdämpande medicin finns inte för
barn under 2 år) utan bara slemlösande och luftrörsvidgande. Och varför har näsdropparna tagit slut just mitt i natten när näsan är som tätast? Hon har dragit ordentliga timmerstockar hela natten! Tur att hon inte suger tutte då hade vi verkligen haft problem!
Ikväll är vi bjudna på middag hos pappa ska bli skönt att slippa tänka på fredagsmiddagen!

Ha en skön start på helgen gott folk!

5 kommentarer:

  1. Välkommen hem till oss om du vill se HEMSK hosta! Kan hon inte få pulmicort för att få bort infektionen i halsen?

    SvaraRadera
  2. men usch, stackars lillan! :( hoppas det blir bättre snart!

    såg att du skrev att det inte går att kommentera, vad är det som inte funkar? alltså hur ser det ut? :/

    SvaraRadera
  3. haha vad smart jag är som skriver här om du ändå inte kan svara till mig! :P
    men svara här så får jag gå in och kika! :)

    SvaraRadera
  4. Ja fast Viggo får aorimir(stavas?) som är luftrörsvidgande som han tar just därför, och pulmicort tas när han blir förkyld och får hostattacker (förkylningsastma) för att bli av med förkylningen i halsen. Eftersom hon är sjuk och förkyld väldigt ofta kan det mycket väl vara förkylningsastma?

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild på sötaste lilla Ebba! Man vill ju bara krama henne! :)

    SvaraRadera