onsdag 2 februari 2011

6.

Min dag idag!

Vaknar av världens bästa tjej, hon väcker oss med ett glädetjut strax efter 6.
Vill helst inte kliva ur vår varma gosiga säng, men det ville Ebba!
Stiger upp, gör mig iordning och äter en tallrik med havregrynsgröt!
Vi packar in oss allihopa i bilen och åker till förskolan. Det är mysigt att lämna Ebba båda två!
Sedan åker vi vidare och Mats lämnar av mig på Sjukhuset. Checkar in på jobbet vid 7.20, byter om, kollar mailen och sedan tar jag en kaffe med de kollegor som hunnit komma!
8.00 har vi onsdagsmöte som idag hålls av vår ingenjör, hon går igenom lite gassäkerhet. Vi får lära oss vad vi ska göra vid ett ev. gaslarm och hur man sköter våra gastuber.

På förmiddagen var jag uppsatt på ett TILT test (Att undersöka hur blodtryck och hjärtfrekvens förändras vid uppresning från liggande till stående för att försöka påvisa orsak till oklar svimning/svimningskänsla).

Jag och en kollega utför undersökningen och vi är klara vid halv elva tiden. Vi tar en sen fika, jag äter en banan och tar dagens tredje kopp med kaffe (en hann slinka ner under undersökningen)! Vi sitter ner och småsnackar och kommer fram till att vi har de senaste åren hyrt samma stuga oberoende av varandra i Hemavan (ja, världen är bra liten)! Sedan kollar jag av mailen igen och pratar med några om IKSU avtalet.
Vid halv tolv är det lunch. Äter en sunkig svensson lunch i form av potatisbullar, stekt bacon, lingonsylt och 1 stekt ägg. Det går ner, ingen glamour här inte :=)

På eftermiddagen var jag uppsatt på Ablation av ett förmaksfladder (Ablation innebär att man med en speciell elektrokateter avger värme (radiofrekvensenergi) mot det område i hjärtat som orsakar rytmrubbningen, vid förmaksfladder görs en ablationslinje där man bränner mellan klaffen till höger kammare och hålvenen, vilken förhindrar rundgång)! Jag var ute och fikade en gång under ingreppets gång. Det vart då ett litet päron och en kiwi samt dagens 5e kaffekopp.
Vi avrundar ingreppet vid 15 tiden, jag och en kollega transporterar patienten upp till avdelningen och rapporterar över. Strax därpå går jag hem!

Det var en sån dag att vi inte orkade laga mat så vi åkte till Subway och det vart en Steak and cheese macka, MUMSIGT värre! Efter det åker vi till ICA Maxi för att handla lite.
Väl hemma dolar jag på, sätter på en tvättmaskin, leker och läser med Ebba i hennes rum, ger henne en kiwi och äter upp ena halvan själv! Vid kvart över sju gör jag iordning Ebba för natten och strax innan halvåtta tar Mats och lägger henne!

När dom har gått iväg passar jag på att prata med Mamma, Pappa och Mormor i telefon!
Har sett Mauro och Pluras kök och konstaterat att det vore mysigt att få vara med :=)
Sen har jag kollat alla tusen bloggar jag följer, och små sneglar på fuskbyggarna samtidigt som jag författat min dag! Och nu är det nu och jag ska göra som min sambo nyss gjorde, krypa till kojs och sätta punkt på just min dag!

2 kommentarer:

  1. Vad jättekul att jag och Ebba ungefär är på samma nivå då :)
    Haha!
    Stackars lillhanden, sådär var det även på mig när jag var liten oxå! Svårstucken!
    Därför får dom ta på mig i fingret ;)

    SvaraRadera