fredag 18 februari 2011

Fredagsmys på Teg!

Hej på er där ute!
Vi är hos pappa på Teg och har nyss avnjutit ett god middag! Och innan vi åkte hit fick vi en snabb tid på vårdcentralen! Jag skulle bara ringa till
våra fina BVC sköterska för att avboka Ebbas vaccination på måndag (man skall inte vaccinera sig om man är eller nyligen varit sjuk) och hon ville att vi skulle komma direkt! 15.55 pratade jag med henne och 16.15 fick vi tid, hon är verkligen så himla bra!
Doktorn undersökte Ebba och hon har RS virus (vanlig virussjukdom) så det
är bara att vila och mysa! Hostan kan hålla i 2 v!

2 kommentarer:

  1. Kan kanske vara värt att veta att efedrin påminner om amfetamin och kan ha samma effekter. Efedrin är förbjudet i Sverige, förutom i läkemedel, just därför :( vi gav Viggo Bisolvon (smaksatt) innan han fick sina mediciner och den tyckte han var jätte god. Men om ni tycker mollipecten funkar bra när ni väl får i henne det kanske ni kan prova blanda ut med outspädd saft? Bricanyl och Ventoline ska tydligen funka bättre på de yngre barnen än vad Mollipect gör.

    Jag är ju ingen doktor, detta är bara vad jag läst mig till. Man får testa lie olika tills man finner något som funkar bra:)

    SvaraRadera
  2. Mollipect innehåller alltså efedrin, skrev lite otydligt:)

    SvaraRadera