tisdag 1 februari 2011

Fräscha Februari!

Vi har återigen antagit Fru Ahlehjelms utmaning, den här gången är det fräscha februari!

Tur nog att det var tisdag så fick jag börja denna utmaning med ett härligt löppass!
Jag sprang först en tur från Sjukhusområdet och till Tomtebo och väl där vart det intervallträning! 90% en lycktstolpe och jogging nästa :=) Kändes i benen när jag kom in igen!

Fräscha februari höll dessutom på att sluta i en nedbränd lägenhet! Jag skulle just till att börja laga en "fräsch" Köttfärssoppa med kidneybönor och morötter. Jag lägger fram en träskärbräda och då ringer telefonen som är nästintill urladdad, tar den med mig och springer in till sovrummet där jag pluggar in den i laddaren, Ebba kommer tätt efter. Men under den lilla tiden hon var kvar där inne hade hon satt på spisen på högsta värmen och gissa om den där rackarns skärbrädan låg där? Kände att det luktade bränt och springer ut och möts av ett jäkla rökmoln! Skärbrädan är SVART och det ryker, nära brinner! Fy fanken vad det stinker här, urk! Har försökt att vädra ur men det är svårt..Tur i oturen får man väl ändå säga! Från och med nu blir det att slå spisen på OFF.

Nu är det alltså beach 2011 som hägrar!

2 kommentarer:

  1. Usch vad otäckt, tur att det gick bra i alla fall. Hur går det med IKSU korten?

    SvaraRadera
  2. Heja heja! Fast usch för en nästan nerbränd lägenhet! Tur att det gick bra!

    SvaraRadera