torsdag 11 februari 2010

Torsdag!

Nyss hemkommen efter en långpromenad med Ebba. Fasiken vilket gött väder, man blir alldels till sig av längtan efter grillning, surströmming, fika i gräset och ja helt enkelt vår och sol! Nog är det en bit kvar men det närmar sig och hoppet lever igen!

Förmiddagens jobb gick geschwint för både mig och Ebba/Morfar. Trodde att jag skulle vara som bambi på hal is men jag kände mig hemma och hann vara med vid ett ingrepp. Det var sköj som dom skulle sagt i Göteborg :)
Tror att det kan vara bra att komma ut och jobba lite som mammaledig för det blir så himla roligt att komma hem igen och man lär sig verkligen att uppskatta hur fantastiskt det är att få möjligheten att vara hemma med sin lilla skatt! Jag tror även att man lär sig att ta vara på dagarna lite bättre!

Och kvällen till ära skall fortsätta i jobbrelaterat spår. Vi ska nämligen fira av Gurra the man som har gott i pension. Gurra är en härlig prick som vi kommer att sakna i massor. Hans galna upptåg (oftast ovetande om det själv) och härliga sätt kommer att saknas. Gurra är som det sura i filiduttar eller sockret på munken. Vi kommer att sakna alla hans historier. Hursom han skall få sig en tur i Limosine med champange innan det är dags för middag. Och jag och min kollega som bor i huset bredvid blir upphämtad av limosinen, va vilken lyx är inte det då?

Så nu ska håret rullas, naglarna lackas och findressen på. Först ska jag mysa lite mysan som nyss vaknat. Vi tar en sångstund med barnkammarbokens CD.

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar