tisdag 16 februari 2010

Bruna bönor och fläsk!


Idag har vi varit en tur till Norrfors. Just denna dag årligen samlas hela bygden i den nedlagda skolan och äter bruna bönor och fläsk och en semla till kaffet.
Farmor och farfar tyckte att vi skulle följa med så jag och Ebba följde med Pappa och Faster dit. Medelåldern låg väl si så där kring 75, damerna stod och piffa till lockarna i foajén och fläsket smakade götta.
När jag skulle få min portion frågade tanten i bespisningen om jag ville ha "flotte" också, jag tackade vänligt nej. Bönorna var hemmagjorda men saknade dock en gnutta salt. Överlag var det en mycket trevlig tillställning! Efteråt åkte vi hem till Farmor och farfar för lite mer umgänge innan vi packade oss hem igen. Väl hemma hann vi bara vara hemma en kort stund innan det var dags för avfärd till nästa tillställning som var semelfika hemma hos mor och Leller på Ersi.
Mamma hade bakat egna semlor och dom slog Nybros eller NKs med hästlängder!
Mumma!


Och nu sitt vi och fäller en glädjetår å Björn Ferrys vägnar, vilket lopp, vilken man, vilken stjärna! Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar