onsdag 24 februari 2010

Snurrbulle

Guuud vad jag känner mig trött och sliten. Imorse när jag skulle smörja in mitt torra nylle tog jag visst nattcremen istället för dag. Kanske därför jag inte riktigt vaknat till liv idag. Eller allmänt snurrig i bollen är också ett alternativ. Skrutteliskrutt har gäckat med oss på nätterna ett tag och det sätter sina spår. Hon är inte vaken länge men gnålar och gnålar och åter gnålar. Hon sover men gnålar och det går knappt att hjälpa. Lyckas man få in tutten så blir hon tyst, men det är en önskedröm för till 99 % av gångerna blir hon bara helt hysterisk när man försöker och börjar då att skrika. Hon blir oftast lugn och somnar om jag ammar henne men det går ju inte att börja amma henne varenda gång hon gnålar. I natt vaknade hon 4 gånger mellan halv elva och halv två och det fungerar ju inte att amma varje gång. Dels för att minna krafter sinar och vänja henne med bröstet hela tiden går ju inte heller. Och jag vet att hon omöjligt kan vara hungrig alla dessa gånger. Vi har testat minifom droppar och sempers magdroppar men det ger inget resultat. Är det drömmar som hon har min stackars lilla tjej? För detta måste ju vara slitsamt för henne med? Är det någon som har varit med om detta eller har några goda råd och tips att ge?

2 kommentarer:

  1. hittade den här men du kanske har läst allt redan :)
    http://www.viforaldrar.se/artiklar/2008/05/08/sa-far-din-bebis-och-du-ba/index.xml

    Mona

    SvaraRadera
  2. Ja Jörgen var sjuk innan och jag e lite småkrasslig. Lilleman har dock drabbats värst och idag hade febern stigit och han fick slemhosta och tungt med andningen så vi har varit på barnkliniken hela dagen. Visade sig att han hade öroninflammation och sedan fick han andas in adrenalin för att lösa upp i halsen. Så nu är det pencillin och hostmedicin som gäller. Jobbigt när de är sjuka dom här små, man skulle bara vilja byta med dom. Har ni klarat er från diverse förkylningar?

    SvaraRadera