torsdag 18 februari 2010

I omklädningrummet.

När jag duschar och byter om i ett offentligt omklädningsrum är jag vanligtvis snabb på med kläderna igen. Torkar mig helst i duschen så det är klart när man kommer ut. Jag hänger även gärna handduken över axlarna för att minimera allt för stor exponering av de bakre partierna. Och det är väl kanske det vanligaste, idag var jag med om en annan variant. En naken kvinna stod länge och väl och diskuterade ditt och datt med en annan välpåklädd kvinna, hon var spritt språngande naken och hade inga planer att klä sig i första taget. Jag var klar och gick ut till gymnastikhallen, glömde att fylla vattenflaskan så jag gick in i omklädningsrummet igen varpå den nakna kvinnan hade fått på sig t-shirt och sockor. Hallå t-shirt och sockor? sen när tar man på t-shirt och sockor innan trosorna? Nej för när T-shirt och sockor är på så då passar hon på att börja smeta in sig i hudlotion när den är välinsmord då kommer trosorna på. I min värld kommer trosorna what so ever på första plats. Speciellt i ett omklädningsrum. Jag har till och med svårt att tassa omkring i mitt eget hem utan detta plagg. Hur är det i eran värld? Är det bara jag som är extremt skygg för nakenhet och rent av en tönt? Herregud vi är ju alla utrustade på samma sätt och det är väl egentligen inte något som helst konstigt med att man är naken i ett omklädningsrum men nån måtta kanske det får vara eller?

3 kommentarer:

  1. HAHA! Detta fenomen konstaterade även jag och Johanna på Friskis och Svettis här i götet! Förstår inte heller grejen med nakenhet, visst det är väl bra om tanterna känner sig bekväma med sina kropp. Men för den delen vill inte jag se hela deras sköte när dom böjer sig ner för att smörja in smalbenen med lotion. FY! Nej, tacka vet jag hippa och trendiga gym som det jag tränar på nu. Där klär minsann alla på sig snabbare än snabbast efter att dom duschar, iallafall trosor och bh! Det tackar jag för :)

    SvaraRadera
  2. Jag har sett fler som gör så, och jag är precis som du. Trosorna åker på det första dom gör!

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Men soffi inte trodde jag att du var sån, måste vara på äldre dar som du blivit så :D Själv har jag då ALDRIG gillat offentlig nakenhet. Vill inte visa mig naken och vill inte se andra nakna. Känner igen trosincidenten alltför väl. Visst, de vill verka naturliga osv men va fan? Det är inte naturligt att ta på sig trosorna SIST. Har även hört folk berätta om kvinnor som står och torkar håret med musen framme. Vad handlar det om? Mycket märkligt fenomen detta.

    SvaraRadera