torsdag 18 februari 2010

I ett annat omklädningsrum

Följande incident skedde på Hemgården igårkväll. Jag och Cissi skulle på ett pass vattenaerobics. Vi kommer dit och byter om, går ut till duschrummet och ställer oss i duschen när ett gäng PRO tanter entrar duscharean. Jag står i min egen värld och duschar när en av tanterna blänger argt på mig och muttrar, vad är det för fel på dagens ungdomar när de inte kan läsa och lyda regler.. det står klart och tydligt att man skall duscha naken. Jag låtsas inte om henne (för hon har ingen aning om hur länge jag duschat och om jag duschat naken innan jag tagit på min bikini) och fortsätter att duscha. Det hela eskalerar och till slut har hon fått med sin resten av sitt gäng, "ja det är ju förjäkligt, speciellt när det är så många som ska vara i bassängen och bla bla bla" hör jag hur dom står och kvackar, jag kollar mig runt och ser till min stora förvåning att Cissi hunnit smyga sig ut, där står jag helt själv tillsammans med ett gäng russintanter som gnäller värre än ett gäng PMS fjortisar. Jag blir så till mig att jag fort tar mig ut till bassängen. Väl där, så står Cissi och väntar på mig och ber om ursäkt för att hon lämnat mig i sticket :)
Jag upptäcker att jag vart så stressad att jag glömt mina glasögon och vattenflaska där inne, Cissi får en släng av dåligt samvete och tar tjuren vid hornen och går in till russintanterna för att hämta mina grejer. Så läser ni ett dagens usch i tidningen om ett par dar är det förmodligen riktat till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar