onsdag 10 februari 2010

Det bästa man har sätter man på bordet!

Idag när jag kom hem efter att varit in en sväng på jobbet på Strålskyddsutbildning satt världens gladaste Ebba på köksbordet och lekte med sin morfar. Hon var på ett sprudlande humör och man blir så glad när man kommer hem och möts av hennes glada min. Dessutom är det skönt att veta att hon bryr sig föga om att hennes mor åker iväg ett par timmar! Vilket känns skönt eftersom jag premiära på jobbet imorgon i 4 hela timmar. Känns roligt att få komma "ut" ett par timmar och leka med lite vuxna kompisar trots att jag njuter varenda minut av att vara hemma mamma men det blir kul att kombinera. Jag skall börja 7.30 och jobba till 11.30, bra tider med tanke på att vi i vanliga fall knappt har kommit ur pyjamasen vid 11.30 :)

Jag har plockat i ordning mina "jobbsaker" och lagt dom på en stol i hallen ifall jag skulle glömma :)
När Mats kom hem sa han, " Men älskling har du redan gjort i ordning dina jobbsaker"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar