torsdag 5 november 2009

Pensionärsboende

Hej på er!

Idag har jag varit på "uppvaktarebbahälsarpåfika" på jobbet. Hon fick massor med fina presenter. En tunika med tillhörande byxor från polarn och pyret i rött med blåaränder, bilder kommer med kläder på imorgon tänkte jag! Sen fick hon en leksak som var väldigt populär på öppna förskolan ska fota den med tänkte jag, den såg riktigt rolig ut och när jag kom hem och visade Mats började han genast att leka (kan bero på sjukskrivningstristess då leksaken egentligen riktar sig till en annan åldersgrupp) sen fick hon även en super söt mössa i ett speciellt ullslag som gör att det varken blir varmt, kallt eller fuktigt! Bra va? Och som pricken över iet bjöds det upp på riktigt smaskigt fika! TUSEN HJÄRTLIGT TACK!!!!
Typsiskt bara att kameran var hemma....

Och under tiden som jag var på jobbet så förvandlades mitt hem till ett pensionärsboende.

Mats har blivit utrustad med följande ting:


En gripklo, se så glad han blir av att själv kunna ta sig en clementin.
En sits till badkaret, muahahaha tror jag dör av skratt
och sist men inte minst en förhöjning av toasitsen med handtag. Detta har resulterat i att jag nästan sitter och dinglar med fötterna när jag sitter på toan.
När arbetsterapueten ville förse honom med en rullator tackade han vänligt men bestämt nej. Tyckte att det hade varit superbra det hade verkligen varit grädden på moset så att säga :)

Nu har den här dagen kommit till sin ända, vi tackar för det och hoppas att natten bjuder till på en god sömn!









































2 kommentarer:

  1. Alltså så sjukt jävla orättvist att Mats får alla dom där grejerna för att göra vardagen lättare! Inte fan fick jag det? Mitt liv som invalid hade varit så mycket lättare med allt det där!

    Orättvist nanting!

    SvaraRadera
  2. om du siter och nästan dinglar med föterna när du sitter på toan hur långt upp kommer inte jag då?jag dinglar redan utan den där saken :D //Rebecca <3

    SvaraRadera