fredag 13 november 2009

Cirkus Lundgren/Eriksson

Ja det kan man lätt säga, det senaste dygnet har varit en Cirkus utan dess like.
Igår var vi bjudna på middag hos Familjen Berglund, jag hade känt under dagen lite ömhet i ena bröstet (det jag haft bekymmer med i veckan) men under kvällen så bryter det ut, feber, smärta ja helt enkelt en rejäl mjölkstockning. Jag kunde inte ens köra bil hem och ja Mats kan ju definitivt inte köra bil, så Stina och hennes far fick skjutsa hem oss och bära upp bebis med packning. Jag in i duschen och in med febertemp. Slutade med mindre brännblåsor på bröstet och 38,8 i temp. La mig under dubbla täcken med fleecetröja, fetvadd, och vetevärmare. Ringde BB som ville ta en titt på mig men jag förklarade att det fanns inte en möjlighet i världsrymden att jag skulle ta mig i från sängen så då ville barnmorskan jag pratade med att någon skulle komma och hämta en elektrisk pump. Det uppdraget fick världens bästa mamma och lillebror.
Och till råga på allt så hoppar Mats nästan sönder sitt "hela knä" Han skall hämta värktabletter till mig och tar inga kryckor, han hoppar iväg och jag hör bara från sjuksängen, världens vrål..
Han fick vad vi tror en rejäl sträckning. TYPISKT!

Hur som helst så gick natten mot förmodan väl, Ebba sov som en stock och jag fick mig lite sömn jag med. BB-Hemvård ringde imorse och tyckte att jag skulle komma på en koll. Pappa kom och skjutsade in oss. Jag fick sitta under värmelampa och sedan pumpa ur men knölen ville ej ge med sig ändå. Dom misstänker att via såren på bröstvårtan har det slunkit in lite bakterier. Man tog en odling från både mig och Ebba. Läkaren skrev ut ett recept på antibiotika, men jag skall avvakta till imorgon för att se om det ger med sig av sig själv, är ju bäst för både mig och Ebba om jag slipper äta penicillin. Så jag forsätter med värmebehandling, massage och urpumpning. Vi håller tummarna att det släpper nu. Känner mig mycket bättre, jag har hopp om liv vilket jag inte hade vid den här tiden igår. Fy sjutton detta önskar jag inte ens min värsta fiende. HUVVA!

Innan alla cirkus startade hade vi besök av Jenny och Sandra från Klin fys klassen, dom hade med sig ett paket till Ebba med en jätte söt topp och tillhörande byxor. Bilder kommer senare. TUSEN TACK!!!

Trots sjukstuga fick vi till fredagsmys med hemmagjord pizza, cola och lite gotta!

Hoppas att ni haft en trevlig kväll och får en fortsatt trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Usch vad jag lider med dig!!
    Jag hade samma sak, hög feber, knölar och bb besök med värmelampa!
    Tur att dom på bb är så rara, dom ringde mig varje dag i flera dagar bara för att kolla upp det.

    Hoppas det ger med sig snabbt! KRAM

    SvaraRadera
  2. Huvva, det där lät inge vidare...hoppas det ger med sig snart. Hoppas också att man slipper vara med om detsamma. Är helt manisk med att vaddera tuttarna innan jag går ut.

    SvaraRadera