fredag 6 november 2009

Dagens fråga

Är pensionärs duschsitsen begagnad?

Imorse när jag skulle duscha tänkte jag prova att sitta ner. Jag ställde mig först och satte på kranen, men innan jag hann sätta mig slog tanken till, är den begagnad?
Bilder ploppade upp i skallen på små russin stjärtar tillhörande en gammal tant eller farbror och jag avstod därmed från att sätta mig. Inget fel på "gam" stjärtar men tanken gjorde mig lätt illamående att jag skulle gnussa min stjärt där med (inte för att ju brukar gnussa när jag sitter ned men ni fattar vad jag menar). Det känns inte aktuellt att ringa upp arbetsterapueten för att fråga för jag tror ju knappast att dom svarar sanningsenligt "jo förstår du vi har nyss hämtat den hos agda 95 som gick bort i förra veckan, vi ska bara sanera den så kommer vi" Nej så jag frågar er mina kära läsare, vad tror ni?

3 kommentarer:

  1. Jaa, nog tror jag den är använd förr. Men den är nog grundligt rengjord.
    Men jag förstår ditt tänk, jag tänker exakt likadant!

    SvaraRadera
  2. Vill jag lova att den är!! Kul att se er igår, jag måste säga att det börjar pirra i äggstockarna lite när jag håller sötis-Ebba, hehe...kram

    SvaraRadera
  3. hahahahahaha jag tänkte EXAKT samma sak när jag först såg den!

    SvaraRadera