tisdag 21 september 2010

Vård av familj?

Som grädde på moset så ringde Mats hem mig idag. Hade just avslutat brandövningarna ute på flygfältet när jag ser att Mats hade ringt. Jag ringde naturligtvis upp och på andra sidan luren hörde jag en uppgiven röst, "Kan du komma heeeeeeeeeeeeeeeeeem, jag orkar inte mera"?
Nu har även Mats fått diarrén from hell (det räckte tydligen inte med kaskadkräkningarna i Söndags) och Ebba is still going strong på diarréfronten. Idag var det alldels grönt och hon äter inget så direkt när jag kom hem ringde jag BVC som vidarekopplade mig till Barnmottagningen. Där konstaterade man att hon är Magsjuk och den dåliga andedräkten inte berodde på ond hals som jag misstänkt utan snarare uttorkning. Nu ska vi köra på med vätskeersättning och massa inotyol salva för hennes såriga blöjeksem. Stackars lilla älsklingen, trots att hon haft diarré i flera dagar är hon pigg som en lärka och far omkring som aldrig förr! Inte konstigt att pappan inte orkar :)

Men nu får det banne mig vara nog! Jag vill ha en STORMVÄNDNING NU!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar