onsdag 8 september 2010

Fram och åter.




Foto: Jonas Eriksson

Jag börjar nästan att känna mig som hemlös nu eller kanske som en Skelleftebo. Kom hem 17.30 från Medlefors och det var återigen uppackning och ompackning som gällde. Imorgon har vi först utbildning inom elektrofysiologi på Sjukhuset och sedan är det avfärd till Lövånger med hela jobbgänget. Vi ska ha Temadagar och återkommer på fredag. Tur att jag hann hem idag iaf, har legat länge och myst med Ebba ikväll. Min lilla lilla plutt jag saknar henne så mycket på dagarna men tänker hela tiden för mig själv att det här är bra för oss alla och stärker oss bara! det handlar ju bara om 1 natt i taget (förutom de 2 i Sthlm förra helgen) Men i helgen då ska jag finnas där för henne hela tiden!
Ikväll var vi hos Fia och Jonas, de bjöd på mat och Jonas fotade henne. Ska bjuda på ett smakprov! Han är riktigt riktigt duktig :) Han skickade över ett par ikväll men imorgon ska vi hämta ca 45 bilder!

Hälsoinspiratörsutbildningen var i varje fall riktigt bra! Kanon duktiga föreläsare/instruktörer och helt ljuvlig mat. Och det var faktiskt skönt att få bädda ner sig helt själv i ett hotellrum och bara njuta av lugnet. Jag sov som en stock men vaknade dock av riktigt sträv hals. Har nyst fyrtioelva gånger idag och nu ikväll har näsan börjat rinna, Ska proppa lite C-vitaminer och lägga mig nu och kurera mig!
Jag känner mig peppad och inspirerad att starta igång det här projektet. Helst vill man ha en Certifiering på arbetsplasterna, en Hälsofrämjande arbetsplats. Detta är ett stort projekt som ett led i Landstingets satsning att ha Världens friskade befolkning 2020. Men det känns kul och jag hoppas att min chef är med mig :)
Självklart handlar det också om att inspirera och styra upp aktiviteter för mina kollegor. Behöver inte alltid vara hårt ansträngande fysiska aktiviteter utan föreläsningar, kurser, middagar m.m. Tänkte jobba efter "Vi är varandras arbetsmiljö"

Nu lite bilder på världen bästa tjej!

2 kommentarer: