söndag 19 september 2010

Sjukstuga!

.... det är precis vad vi pysslar med hemma hos oss!
Jag har två kräkisar, en kräks på riktigt och den andra bajsar kräk :=)
Mats åkte iväg i morse till sin domarutbildning och var i fin form. Men ett par timmar in på utbildningen fick han rusa i väg och kräkas, han kommer hem och ser verkligen ut som ett lik. Han kräks å kräks å kräks (jag ligger och håller för örorna). Han kan inte ens prata med mig, jag försöker att förstå vad det handlar om men får till svar (sluddrande) "jag orkar inte prata nu" Han lägger sig med en hink i sovrummet (Och med min kräkfobi vet han att det är i ABSOLUTA nödfall som det är OK, det finns banne mig inte något äckligare än att ligga och kräks i sovrummet) Jag lämnar förstås sovrummet och går och ringer hem till mamma för att höra hur natten har gått. Mamma börjar med att säga "Jag tror att Ebba har nån form av magsjuka. Det bara rinner ur henne och hon har bajsat ner sig flera flera gånger (och det var inte ens lunchtid). När jag sen åkte och hämtade henne fick jag med en full plastkasse med nerbajsade kläder. Stackars stackars lilla skrutt! Det sista vi gjorde innan jag åkte var att byta på henne och vi hann knappt in här hemma så var det färdigt igen. Och det är frätande nanting så hon har fått sår som hon har såååååå ont i. Dessutom så luktar det ren och skär spya.

Visst har jag en trevlig söndag? Precis vad jag önskade mig...

Fi fan helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Men stackare! Eller kanske inte stackars dig men dom andra :) Hoppas du slipper åka dit oxå!

    SvaraRadera