måndag 20 september 2010

Tragikomiskt.

Alltså det här slår allt, nog fan har jag haft bra otur med mycket men det här är verkligen utöver det vanliga. Jag tycker egentligen inte om att skriva om tråkigheter eller sjukdomar och liknande. Men eftersom ni vill ju ha en uppföljning på mitt neurologbesök idag så kommer det nu.
Det positiva är att man inte ser någon aktiv MS-inflammation eller något gammalt ärr i hjärnan. det är fortfarande oklart om det "typiska vita MS-prickarna" man såg på föregående röntgen så därför skall man diskutera det tillsammans med en röntgenexpert på en rond nästa tisdag. Efter det kommer man att höra av sig till mig. Men överlag fick jag en good feeling. Han använde sig inte utav uteslutet så därför vågar jag inte göra det heller. Men troligtvis (peppar peppar) rör det sig inte om MS. Men nu till fyndet, eller snarare bifyndet. Vad man sett är en tumör på Hörselnerven. Ja ni läste rätt på HÖRSELNERVEN, hur f-n är det möjligt. Jag visste inte ens att man kunde få tumörer på nerver men uppenbarligen så är fallet. Han sa att det rör sig INTE om cancer och att det är en godartad tumör men att det inte är hans bord så han kommer att skicka mig till öron. Så från en remiss till en annan. Helt jäkla otroligt. Jag sa nu vill jag inte göra några fler röntgen ni hittar ju bara massa skit heeeeeela tiden. GIVE ME A BREAK! Man kan ju banne mig inte göra något annat än att skratta!

Men till något annat positivt, min mobil eller snarare Telias mobil är återfunnen. Nån vänlig själ hade lämnat in den till Ultra. (vilket stärkte min misstanke att jag tappat den på bussen)!
SÅ nu är jag kontaktbar igen!

Imorgon ska jag på brandskyddsutbildning. Vi ska ut på flygplatsen och släcka bränder. Det blir skoj :)

4 kommentarer:

  1. men va faan... jag blir väldigt arg på allt som händer dig... Nu får det vara nog...

    Jag hoppas att du mår bra trots allt konstigt från ms, tumör mobil, kräk och allt du har drabbats av. Jag hoppas att vinden vänder, tur att du har världens finaste familj. Jag förstår att du inte har hunnit med att lämna pumpen. Det är ingen panik med den!
    Föresten, när börjar Ebbagumman på dagis? Är det mats som är hemma nu?
    kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att jag kunde ge dig en break, herregud vad drygt för dig med allt det här. Men hoppas att det inte är MS, jag håller alla tummar och tår! och att du slipper allt vad remisser heter framöver. Det vore kul att ses någon kväll, man jag förstår att du har mycket både i kalendern och i huvudet nu!? :) Kram!!

    SvaraRadera
  3. Men fy, va e det jag läser!
    Jag har haft en liten break från internet, men detta va ingen rolig läsning att återkomma till.

    Skickar en massa peppkramar och hoppas att all process med tumören går smärtfritt och smidigt!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Men det är ju helt sjukt alltså. Nu får det vara slut på sjukdomar för dig. Hoppas att det visar sig vara något helt ofarligt!

    Kramar i massor
    Jennie

    SvaraRadera