tisdag 25 maj 2010

Typ världens snabbaste akuten besök ever.

18.55 satte vi oss i bilen, 19:14 lämnade vi akutmottagningen.

Ebbas diskhobad resulterade i en öronskada.
Hon tippade och jag fångade henne en pikosekund sent, hon klämde/slog örat mot stålkanten. Hon skrek så det gjorde ont i mammahjärtat men det gick snabbt över, hon fortsatte att bada och när hon sitter med ryggen mot mig ser jag örat som var illrött och dubbel storlek. Ringde rådgivningen som bad oss åka in och få det undersökt. And so we did, kirurgjouren var snabbt på plats, örat kommer att bli ordentligt blått men ger troligtvis inga men. Det är grymt svullet och ser nästan ut som dumbos öra.

Kände mig som dummaste mamman i hela världen när doktorn säger
- Får jag fråga hur det egentligen gick till, skulle hon hjälpa till att diska eller?
-ööö alltså nej, eller njae öööhh så här var det att.... (tror ni att man tappar fokus eller)

Tur iaf att det inte vart värre och till nästa gång kan vi ju kyla det lite (japp farbror doktorn, tack för tipset)!

Yeajh super kul! (innan skadan är skedd)

Svullet öra på väg mot blåare nyanser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar