lördag 8 maj 2010

Öron pöron pirron paron.

Örongudarna var inte på våran sida igår. Jag tyckte att hon reagerade mer/bättre än sist men det tyckte minsann inte BVC-tanten så hon skrev en remiss till Öron. Hur typsikt är inte det då? Nähä den här familjen har inte nog med ditten och datten så vi från högre ort tycker att vi skickar ner lite mer att bita i. Jadu Öronguden det har du minsann lyckats riktigt bra med.

Hursomhelst så när vi är där smäller Ebba av med ett fint klingande MAMMA!
BVC-tanten tittar häpet på mig och säger, hon sa ju mamma.
Jag- Jo jag vet hon brukar göra.
Tanten- Ja men alltså det är ganska tidigt för en nästan niomånaders bebis
Jag- Ja ha ja, inte vet jag (berättar historien om när Ebba sa mamma för första gången, på valborgsmässoafton och jag ringer till min mamma och hon tror inte på mig. 3 gånger berättar jag att Ebba sa mamma men får bara ett litet nochalant jaha till svar, 3 gången säger Mamma vänligt men du det är faktiskt ganska tidigt (som att hon inte tror mig ändå)).
Tanten- Ja en tjej som säger mamma och är 9 månader har då inte något fel på sin hörsel.

Ja det var ju vänligt att Ebba ville hävda sig lite det gjorde oss alla lite lugnare. Men det räckte inte för att inte skicka iväg remissen. Så nu är det öron som gäller härnäst. Vi får bara hoppas att någon annan är med oss den gången!

1 kommentar:

  1. Det verkar vara rätt vanligt att barnen inte klarar Boeltestet på BVC utan att det är nåt fel på hörseln. Två av mina kompisars barn blev underkända och fick remiss till öron där allt gick bra, så lycka till!

    SvaraRadera