tisdag 4 maj 2010

Playday och varsel!

Tisdagen har snart kommit till sin ända och det har varit en dag fylld med bus!
Vi startade upp med en promenad till Öppna förskolan med Ida och Viggo. Dom små liven busade hej vilt och hade toppen trevligt. Ebba diggade i vanlig ordning högst av alla när det var storsjung! Härligt, eller hur? Sedan gav vi dom lunch, bäddade ner dom i vagnen och innan vi kommit ut så sov dom som små stockar! Vi köpte med oss sallad från Ica och traskade hemåt till Tomtebo. Vi åt halva lunchen ute men sen frös vi ihjäl och var tvungna att gå in igen!

Ebba på Öppna förskolan (dock en bild från förra veckans besök på ÖF)

Också en bild från förra veckan

Idag då busfröna åt sin lunch

Sen gick jag och Ebba hem till oss, morfar kom och då fick Ebba leka med honom. Sen så skjutsade han oss till min kollega Sara där Ebba fick busa med lilla Selma (snart 2 år) i ett par timmar! Hon somnade än en gång som en stock direkt vi satte oss i bilen hem (Mats kom och hämtade oss)Selma och Ebba busar

Ebba och Selma kramas

När vi kom hem så kom morfar än en gång för då var det dags för mig och Mats att åka på Konstklubbens utlottningskväll (jag är medlem i Landstingets konstklubb, ja jag vet det förbättrar inte min tantstatus men det tar jag för det är rätt så fina tavlor) men inte fasen vann vi något. Men det hade gått alla tiders för morfar att lägga Ebba och hon sov som den finaste lilla prinsessa som hon är nu när vi kom hem! Vilket känns skönt! (Brännbollsyran here we come, wihoo)
Nu ska vi se vårat nya favvoprogram nämligen Kvartersdoktorn på svt 1 (ett jätte mysigt program, missa det inte för allt i världen)!

p.s. dagen har varit super trevlig! Tack alla inblandade,
p.s 1, dagen har även varit jätte trist eftersom Mats har blivit varslad. så from 11/6 är han arbetslös. Jävlaskitumeåkommunsomintesatsarpålärarna. d.s

2 kommentarer:

  1. Låter som en mysig dag förutom det sista med mats. Hoppas det löser sig, han är verkligen lärar-material, så jag hoppas han får nåt liknande!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med ÖF, hänger gärna på nån gång! Håller med om att det börjar vara dags för en ny date med. Jo nu har hon ätit 6 månader grät två kvällar och magen klarar den fint. Vaknar ändå en gång, men igår morse var det kl 5 och i natt kl 3....så det känns bra. Vi hörs!

    SvaraRadera