måndag 8 mars 2010

Lata dagar!

Så kommer här en uppdatering från Filippinerna!

Vi har haft ett par då vi i princip varit inne detta på grund utav lite olika anledningar.
Jag började bli dålig redan i Uppsala och nu efter ett par dar då jag nästan hostat upp mina lungor, inte fått smaka eller lukta på Filippinerna och en näsa fullare än fullast tog jag och Mats en tur till butiken på jakt efter lite förkylningsmedikament eftersom jag ammar ville damen i butiken inte ge mig några preparat utan hänvisade till the Pharmacy väl där samma sak och dom hänvisade till the Clinic, det slutade med en visit på Boracay Lying in & Diagnostic center. Doktorn konstaterade början på en lunginflammation och nu går jag på penicillin. Har ätit ett dygn nu och det börjar nog lätta!

Sen värmen, vi har låtit Ebba aklimatisera sig och därmed varit mycket inomhus på dagtid och vänjt henne med den nya miljön. Vi vet ju att det inte är lätt att få tänder och dessutom i den här värmen och nya miljön så kan det vara skönt att vara på ett svalt ställe. Hon är helt gudomligt underbar och tar det så himla bra. Lite gnål men inte alls mycket. Nu är hon tillbaka i sitt vanliga jag och ligger och pratar och jollrar som aldrig förr! Idag har hon fått premiär bada i havet dessutom!

Folket här älskar barn och framför allt Europeér, dom är helt begistrade i henne och det ska fotas och tjollras och pratas! Tur att hon inte är blyg :)

Nu är vi inne för lunch och siesta. Vi håller oss inomhus under de varmaste timmarna mitt på dagen. I dag på förmiddagen var vi på stranden och i eftermiddag tar vi en tur till poolen hade vi tänkt.

Nu laddar jag bara för att lukt och smak skall komma tillbaka så att jag hinner njuta av och ta in den asiatiska atmosfären!

Här kommer lite bilder från oss i paradiset!














2 kommentarer:

  1. Åh så härligt ni ser ut att ha det. Hoppas du slipper hostan nu... hälsa familjen! /sara

    SvaraRadera
  2. Marie Nilsson08 mars, 2010

    Hej! ser helt underbart ut:) jag hoppas att ni får det kanonmysigt på eran resa. Beundrar er att åka me lillgumman vilken grej! skulle va jätte kul att ses när ni kommer hem. Va ju några år sedan,skandal! mamma å allt har du blivit lill Fia:) önskar er all lycka på semestern!kram och just de jätte fin blogg:)

    SvaraRadera