fredag 5 mars 2010

Framme!





Hej svejs.

Efter åtskilliga timmar i flyg och väntan på flygplatser har vi anlänt till Boracay.
Vi fick en natt i Manila och det var ganska skönt efter ett dygns resande. Ebba är helt otrolig. Glad och nöjd med tillvaron. Knappt några protester över huvudtaget. Den längsta flygningen mellan Doha och Manila (ca 8 timmar) sov hon hela tiden förutom när hon vaknade och ville ha mat. Igår när vi anlände till hotellet var klockan eftermiddag här och tidig morgon i Sverige. Vi gick ut och åt och vid 20 tiden filippinsk tid somnade Ebba (13 svensk) sen sov hon till 01.00 var vaken en stund och somnade sedan om och vaknade när vi var tvungen att väcka henne krin 6 snåret i morse då vi skulle till flyget. Så det är ju rätt dygnsrytm men vi får väl se hur det går inatt!

Boracay och Filippinerna är överlag i klimat och natur väldigt likt Thailand. Manila liknar Bangkok och här på Boracay fick jag en känsla av att man var på Phi Phi i Thailand innan tsunamins förstörelse eller Kuta på Bali.
Idag har vi varit på stranden och Ebba har fått inviga sin nya pool som vi köpt till henne.

Vi njuter av semestern.

4 kommentarer:

  1. Jag måste bara få påpeka att ni har världens finaste bebis :) Hon är ju så otroligt söt och go. Och att hon dessutom är snäll på alla långflygningar gör ju inte saken sämre. Jag hoppas att jag får en sån snäll och fin bebis nån gång i framtiden! :)

    SvaraRadera
  2. Hon ser så lycklig ut! Ni kommer att ha det fantastiskt! Kramar

    SvaraRadera
  3. Åhh vad skönt att allt gått bra.
    Ni åker i från fin vädret här i Umeå dock, -2 grader och strålande sol, jag har själv njutit av detta i bygdsiljum. Men om jag hade fått välja hade jag nog valt + 30 istället om jag ska vara ärlig.

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att ni njuter! Vi är avis här hemma! Kram!

    SvaraRadera