måndag 1 mars 2010

Ångest med stort Å

Gud vad jag är nervös. Har aldrig varit så här resfeberig förut. Brukar aldrig tänka tankar om flygkrascher, naturkatastrofer och gud vet allt. Om detta beror på att det förekommer en ökning av dessa hemskheter eller för att jag blivit mamma och känner ett sånt oerhört ansvar för en annan människa vet jag inte. Det senare alternativet är inte helt otroligt och just nu känner jag, HJÄLP vad utsätter jag mitt lilla lilla älskade knyte för? Flera flera timmar i ett flyg, en kanske outhärdlig värme och en ny, helt främmande omgivning?
Å andra sidan varför skulle hon inte tycka att det är helt underbart som vi andra gör? Dessutom ska det bli riktigt skönt att slippa alla bylsiga vinterkläder och in och ut i bilstol och upp och ner för trappan. Det här blir bra!

Hursom pga av hennes hosta tog jag kontakt med BVC imorse som hänvisade direkt till Barn. Det blev ett läkarbesök med lugnande besked. Det man noterade förutom den än så länge sparsamma hostan var att hon andas med munnen vilket är ovanlig för bebisar. Detta indikerar att hon är tät och vi blev ordinerade nezeril. Annars var allt fit for fight och hon såg ingen som helst anledning till att vi skulle stanna hemma. Doktorn gav dessutom massa goda råd på vägen då hon själv rest med bebis. Det kändes tryggt.

Så här sitter vi, kvällen innan Ebbas första riktigt stora äventyr tar fart!
Väskorna är packade och hjärtat slår lite snabbare än vanligt. Det här blir spännande!

Fick info av Fia att vi har internet i huset vilket gör att vi kan uppdatera oss ofta och jag hoppas att NI följer med på vår resa!

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Kan tänka mig att man kan bli lite orolig inför flygresan, jag har ju blivit åkrädd i både bil och flyg sedan jag blev gravid. Det går säkert alldeles utmärkt med flyg och den nya miljön och allt! Va skönt att slippa vintern!
    Läste Schulmans blogg när han var utomlands och hans lilla tjej verkar ju ha stormtrivts precis som alla vi andra gör i värmen =)

    va fina ni var i VK förresten!

    Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera