lördag 9 januari 2010

Lördag

Godkväll!

Colan är i glaset, chipsen på bordet, min skatt i sin varma säng, sambon bredvid mig i soffan och Robinson på Tv. Det kallar jag lördagsmys!

För er som undrar så har vi inte uppdaterat oss om Mats status på ett tag. Och det gott folk det går framåt det har gått så bra att vi kan gå på ca 20 minuters långa promenader utan kryckor. Det är framsteg :) Han styr vagnen och får stöd på så vis. Så idag har vi varit ute i det fina vädret och promenerat!


En bild (naturligtvis efter hans godkännande) på benet. Ser lite läskigt ut, ser nästan inte ut som om bägge benen tillhör samma kropp.

Sen har pappa varit här idag, han har äntligen kommit hem efter nästan 3 veckor i Gällivare hos Lena. Det var mysigt vi har ätit tacos och umgåtts. När jag höll på med maten och han satt och lekte med Ebba hörde jag "Åå vad morfar har längtat efter dig, men jag har kollat på bilder på mobilen varje dag och till och med när jag satt i bilen och körde hem så tog jag upp mobilen och kollade på dig" Va? Tänk att hon gick direkt in på första plats! haha trodde att det var på mig att kollade vareviga dag i mobilen! Nej det är bara att inse att jag har tappat första plats :)

Imorgon funderar jag och Mamma på att åka en sväng till mormor och morfar. Mamma har köpt garn som mormor ska sticka en tröja och byxa till Ebba av. Hon tyckte att dom 26-år gamla som mamma stickade åt mig när jag var bebis hade gjort sitt och att Ebba kunde få ett eget set.
Vi tänkte då ta med våra skidor och ta en tur i spåret! Hoppas bara på att morgondagen bjuder på samma fina väder!

Nu ska jag helt å hållet ägna mig åt soffan och Mats såklart :=)

Ha en skön kväll kära DU!

1 kommentar:

  1. Oj vilken skillnad på ben!
    Skönt att det går framåt, hoppas han snart är helt bra!!

    Mys med skidor, vi ska ut och hälsa på en nyföding. Man har ju glömt hur små dom var!

    SvaraRadera