måndag 25 januari 2010

Biggest loser ala Tomtebo!

Jag och Mats har startat en intern biggest loser tävling :) Detta skall fortgå ända till avresa destination Filippinerna.
Vi har invägning på måndagar och veckans förlorare dvs den som gått ner minst måste ha snällvecka gentemot den andra. Det kan innebära att utföra vissa uppgifter som kan kännas jobbiga utan att säga nej. Ex hämta ett glas vatten 4 på morgonen eller varför inte ut och hämta tidningen i snöstormen! Men man får nog inte ställa allt för stora krav då man lika gärna kan sitta i den sitsen veckan efter!
Innan vi åker räknar vi ihop allt och den som gått ner mest procentuellt måste när vi anländer till Filli ge något till den andra. Ex en massage på stranden.
Dessutom påbörjar jag och Cecilia våran stegräknartävling den 1a feb, så nu är det fullt upp :) tur att Ebba gillar att åka i vagnen!

Dock så är det ju inte någon intensiv bantning vi snackar om för min del eftersom det inte är bra när man ammar, men en helomvänding då det gäller kost och motion! En sporre helt enkelt!

Så vi startade upp det hela med en promenad in till stan och lunch på rost med tjejerna! Vi skulle mötas upp hela gänget för att säga hejdå till Jennie som åker och gör praktik på FN i New York! Lycka till kära du!!! Jag vet att du kommer att göra succé.
Därpå tog vi en liten tur på stan och sen kom pappa och hämtade och körde hem oss :=)

Ikväll har vi varit hos min faster för kusin vitamin är hemma och hälsar på, vi var ju natuligtvis tvugna att åka och beskåda släktens nytillskott, lille Filip! Vi säger välkommen till världen! Han var helt underbart go!

Nu SÄNGEN!

2 kommentarer:

  1. Jag fick ditt dop-tack-kort idag, så himla fint! Hon är så underbart söt. Vad trevligt det var att ses häromdagen! Tack för lyckönskningen. Hoppas att ni får det underbart i Filippinerna, det är ni värda. Jäkla skit vad trist med hormonbehandlningen Sofia, jag trodde det var lugnt så länge du ammade....men det här kommer du klara galant! Vi får hålla kontakt via bloggar och facebook-mail. Se till att klå mats i biggest looser nu, jag tror på dig :) Kram på dig min vän

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig tävling! Ni har verkligen kommit på ett bra bestraffnings- och belöningssystem! :) Heja heja, så grymt kul! Och vad kul med en resa att se fram emot, vi har också börjat drömma till varmare breddgrader framåt våren!

    Jag kan tänka mig att det går väldigt snabbt att de små liven växer i sina stora kläder, även om det känns lite overkligt just nu.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera