torsdag 21 januari 2010

Jag minns det som igår


Världens sötaste lillasyster!
Det var en kall natt för 13 år sedan och jag minns det som igår..
Pappa kom ner till mitt rum och väckte mig. "Lelle ringde hit mig för att vara med er, han och mamma har åkt in till BB" Jag minns hur jag låg och höll tummarna och körde mantrat "Hoppas det blir en tjej, hoppas det blir en tjej" och kunde inte sova en blund till, vid sju snåret ringde telefonen och det var Lelle som sa "Nu har ni fått en lillasyster, skynda och klä på er så kommer jag och hämtar er så hinner ni träffa henne innan ni skall till skolan" Jag sprang och väckte Nichlas som också studsade upp! Vi kom till BB och träffade världens sötaste tjej. Jag minnas att jag sa "bebisar brukar inte vara så här söta men det här är det sötaste jag sett"
Nu har det gått 13 år och igår firade vi in Rebecca till tonårslivet! Min sötaste lillasyster har gått och blivit tonåring! Och 13 år därpå var det min tur, just idag för exakt 5 månader den här dagen såg ännu en världens sötaste tjej dagens ljus! Och det minnas jag definitivt som igår, om en och en halv timme var hon ute våran skatt!

Så om ytterligare 13 år då vi firar Ebbas tonårsdag kanske Rebecca sitter där 26 år gammal med stormagen och jag väntar på att få bli moster! Ja vem vet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar