lördag 23 januari 2010

Jäla skit asså...

Var på återbesök på KK igår. Trodde att jag skulle klara mig, men icket. På ren svenska jävlaskit. Dags för en ny hormonbehandling. Jag vill inte, har inte lust att utsätta mig för det igen men för att rädda det som räddas kan gavs inget annat alternativ. Den här gången slipper jag det konstgjorda klimakteriet men att trixa med hormoner är ju aldrig bra på sikt då man vet att det är förenat med förhöjda cancerrisker. Jag slipper även sprutorna, nu blir det tabletter men det känns faktiskt lika jäkligt ändå, det suger faktiskt.
Just nu har jag lust att ta bort livmoder och äggstocken som är kvar bara för att slippa men det måste tänkas på längre för att man skall utföra det.

Buuuuuuuuuuu

4 kommentarer:

  1. Har du endometrios eller är det nåt annat jävulskap? Usch och fy! Har själv haft det, samt även en elakartad tumör i en äggstock, och har även jag haft god lust att ta bort det som finns kvar...men det är ju ett enormt stort beslut att ta. Usch usch. Krya på dig, och tack för en mycket trevlig blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej! Usch va tråkigt att höra. Är du frisk nu? va roligt att du tycker om bloggen i varje fall! Ja det är endometrios som jag har :( Fick diagnosen efter en laparoskopi för snart 2 år sedan. Har tidigare genomgått en GnRh Behandling. Är peppar peppar bra nu men skall som sagt direkt in i en ny behandlingsperiod.
    Ja det är ett stort beslut men ibland tror jag banne mig att det är värt det...

    SvaraRadera
  3. Frisk från cancer (hade 5-årskontrollen i september), endometriosen ligger också lågt just nu. Vad är det för behandling du ska få nu? Har själv "bara" fått en omrgång GnRh och känner inte till så många fler alternativ? (du behöver förstås inte svara om du känner att det blir för personligt..) Hoppas behandlingen blir lyckad iaf, och att alla besvär försvinner så du slipper ta beslut i frågan!

    SvaraRadera
  4. Det är en gulkroppsbehandling (gestagen) Tabletterna heter provera. Det är samma effekt som GnRh antar jag att man lägger "äggstockarna på vila" fast en annan form helt enkelt.
    Ja nu efter graviditeten har jag inte haft några problem så det var därför jag trodde att jag skulle klara mig i från behandling men hon sa att eftersom det är en kronisk sjukdom så måste man behandla hela tiden för att trycka undan så mycket som möjligt. SÅ vi får väl se hur det går! Åh så skönt för dig att få ett sådant besked! Det måste ha känts befriande!

    SvaraRadera