söndag 3 januari 2010

Ledordet 2010

Jag är sämst på att hålla nyårslöften därför tänkte jag att 2010 ska följas av ett ledord. Mitt ledord 2010 blir därför okynnes. Jag skall sluta med alla okynnes...

-shoppa, (behöver jag verkligen det här)?
-äta (jag är BÄST på att okynnes äta, igår kväll höll jag på att stoppa näven i ostkroksskålen fast jag var PROPPMÄT sedan middagen men jag stoppade mig, märk väl att jag inte ska sluta äta snask utan bara sluta med den där okynnes ätningen, alltså sluta när man är mätt och inte trycka bara för att det är gott)
-oroa mig (jag är en orolig själ, jag oroar mig för allt och alla hela tiden och det måste verkligen få ett stopp och det är NU, jag menar jag kan inte sitta på nålar och vara orolig en hel dag för att brorsan ska åka till Gävle för att fiska, eller att pappa ska köra hem från Gällivare eller att mamma ska cykla omkull på väg till eller hem från jobbet eller kolla sjuttielva gånger på en timme i vagnen så att Ebba andas när hon sover, det kanske räcker med tre?)

Vad tror ni?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det låter som ett bra löfte! Jag ska också försöka sluta med okynnesätandet efter att vi har fått vårt lillhjärta, då är det ju dags att komma i form igen. :)

    SvaraRadera
  2. klockrent ledord, tror jag hänger på =)

    SvaraRadera