torsdag 17 juni 2010

Sova själv..

Ja som sagt vi flyttade över Ebbas säng till eget rum igår och hur gick det då?
Nja kl 00.20 fick hon komma till oss :)
När vi gick och la oss var det tomt och vi låg länge och pratade om denna grej!
Det kändes konstigt och jag kände mig på något vis elak, stackars lilla gumman som ligger där alldels själv, vad ska hon tänka när hon vaknar? Vi klunsade om vem som skulle springa vid första uppvaknandet och lotten föll på mig. Men Mats säger "vi kanske går bägge två första gången" Haha vadå abstinens? Hon vaknade och jag löpte som en jamaican genom lägenheten, och 2 sekunder senare ligger vi alla 3 i vanlig ordning i vår säng igen! Hon sov ju faktiskt där i ett par timmar själv!
Det blir nog bättre och det får nog ta ett tag, mamman och pappan tycker nog att det är mest jobbigt. Mest för att hon blivit så stor och det går så fort! Hon är inte en liten bebis längre!

Bebis Ebba bara några timmar gammal!

3 kommentarer:

  1. Jag förstår precis känslan du beskriver. jag tycker det är råmysigt att ha Nino i mitten och kunna snusa han i håret när man ska sova.

    Tids nog sover dom i sitt rum, så vi får passa på så länge dom vill va nära ;)

    SvaraRadera
  2. Samma här, Leo har sin egna säng och rum, men vi lyfter för det mesta över honom innan vi lägger oss. Jag har ett beroende och det går inte att bota. Jag kan inte sova bra utan Leo nära mig. Ska försöka att hejda mig nu här under sommaren så att jag lär mig, och kanske han att sova ensam!!!

    SvaraRadera
  3. Nej men vad söta ni är! :) Både hon och ni lär sig nog så småningom, det är ju tur att man kan välja helt själv hur man vill göra. Vi har redan nu Amanda sovandes i egen säng i eget rum, men det kanske blir annorlunda framöver när hon blir lite större.

    Nu är vi hemma från Tunisien, har ni lust att ses någon dag!? :) Kram!

    SvaraRadera