tisdag 8 juni 2010

Åååå you made my dag honey

Natten har inte varit den bästa. Ebba har varit gnölig punkt slut.
Dessutom innan klockan slog 7.30 hade vi hunnit med 2 byten av skitblöjor. Hon slog upp sina små blå innan 6.30 så vid halv nio såret var vi trötta.
Jag och Ebba kryper ner och somnar. Hon vaknar efter 45 min dvs ca 9.15 men somnar lite oroligt om.. När klockan är 9.30 börjar terrorn.
1. Typ 100 signaler på hemtelefonen (jag tänker sluta nu sluta nu sluta nu, jag tänker inte kliva upp)
2. När sista tonen slutat börjas det på mobilen, cirkus lika många signaler där. Jag hör hur mobilen vibrerar på hallbänken och funderar bara när den vibrerat ner sig på golvet. Orkar verkligen inte rusa upp och väcka liten.
3. När än en gång sista tonen tystnat på mobilringningen börjas det åter på hemtelefonen, äh va fan det här går ju inte, jag rusar och svarar.

-Hej det är Sofia
-Hej det är jag (Mats)
-Guud har det hänt något, vadan denna terror?
-Ja skulle bara säga att jag körde 85 på 70 sträckan efter kolbäcksvägen och fick 2000 kr i böter.
-Men va fan, var du tvungen att terrorisera bara för det?
-Ja, sorry nu kan du gå och sova igen (Märk väl att jag ALDRIG nämnt att vi sover, det förstår han ju själv, inte bara att han fått en fortkörningsbot han vet väl att vi sover efter en tung natt och fortfarande tycker att det är viktigt att terra för att säga att han fått böter)!! Vad säger man Åååååå honey you made my day!
Turligt nog sov skruttan och jag la mig med henne igen och vaknade 11.20. Det var en välbehövlig sömn för både mor och dotter.

Men för att återkomma till bötern tror jag bestämt att jag får köra en sådan här variant när vi ska på semester (har planerat en Stockholm och Oslo tripp)
-men älskling vart är mina biljetter då?
-ja du minns när farbror polisen kom och stoppade dig för att du körde för fort, ungefär så mycket kostade dina flygbiljetter så vi ska semestra på olika håll i sommar! Hejdå vi ses om 1 vecka!

I just love starten på den här dagen!

2 kommentarer:

  1. Haha, vilken underbar start! Bra jobbat Mats :) Hoppas att avslutningen med middag och allt blir desto bättre! Tack för idag, trevligt som vanligt! Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Hahaha ibland är dom inte allt för mycket värda, dom där karlarna ;)

    SvaraRadera