tisdag 23 november 2010

Tröttsamt

Jag börjar med en stor suck! Hade äntligen fått tummen ur och skrivit ett inlägg men det försvann! Störande! Jag hade iallafall författat något om att vi åter är hemma med sjuk liten tjej! Helgens feber hänger i och det har fyllts på med en riktigt ful hosta. Hosta har hon haft i höst men det här är inte på samma nivå. Igår var Mats med henne på BVC och vi fick mollipect utskrivet! Dock är det slemlösande och inte hostdämpande vilket vi hade behövt och sådana preparat skrivs ej ut till barn under 2 år. Idag har vi varit hemma båda två då hennes hosta lät oss sova mellan 4 och kvart över sex i morse. Det är obehagligt nästan fruktansvärt att sitta timme efter timme och inte kunna hjälpa henne. Vi ber till gudarna att hon får en bättre natt!
Jag hoppas kunna jobba imorgon och Mats fortsätter att Vabba. Vi hade tänkt att försöka köra varannat sjuktillfälle! Sist var jag ju hemma! Det är mer ekonomiskt fördelaktigt om Mats är hemma eftersom han bara jobbar 75 % så därför blir ju tappet mindre men det tänkte vi strunta i! Hej jämställdhet :-)

Något positivt kom också ut från denna dag, efter att vi sovit i skift under dagen kom rara, söta Anna till undsättning under eftermiddagen så vi fick göra lite ärenden! Vi ville verkligen inte ta ut Ebba och hade en del grejer att göra som vi haft på agendan ett tag men som vi inte haft tid till. Bl.a. var jag hos polisen och hämtade ut min börs som någon skickat in anonymt i ett brev, märkligt det där! Hursomhelst tusen tack Anna för hjälpen! Det var guldvärt!
Nu är jag så trött att jag måste omedelbart måste fälla i kull mig och sova!
Godnatt
Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Vad snällt av Anna att komma till undsättning :) Hoppas att Ebba slipper sjukdomar den närmaste tiden, stackars liten som får kämpa med både det ena och det andra. Kram till er alla!

    SvaraRadera