torsdag 4 november 2010

Hej å hå, fredag nästa!

Veckorna går verkligen i rasande fart och speciellt nu när jag börjar bli människa igen! Härligt med fredag imorgon.

I onsdags var jag på mitt första pass sedan Tjejmilen. Det vart en halvtimmes Core på lunchen och det var fullt tillräckligt. Har träningsvärk i magen idag! Känns att jag verkligen har varit helt ur form! Men nu jäklar är vi på G. Har spanat runt lite på olika träningsalternativ och det som är hetast just är Medley (Simhallen) de erbjuder både gruppträningar, gym samt bad. Vi har hittat något dom kallar för familjekort där 2 vuxna och upp till 2 barn har ett gemensamt kort och allt ingår. Det innebär att vi kan åka hela familjen. Vi kan bara bada tillsammans med Ebba eller om en badar och tränar eller att vi båda gymmar och har Ebba med, det går ju lika bra det! Dessutom har vi massa fina kompisar på Haga alldels i närheten av simhallen(Känner er träffade, Fia & Jonas, Hanna & Adde samt Johanna) Men självklart får ni andra i närheten gärna också känna er träffade! Så man kanske skall utnyttja lite barnvakt under en träningstimme! Ganska bra va??

Idag gick jag hem vid tvåtiden för att hinna följa med och hämta Ebba på förskolan. Direkt när hon såg mig sken hon upp som den solstråle hon är men när jag försökte få med mig henne skrek hon bara och ville stanna kvar. Hur tror ni det kändes när hon kämpade efter att få gå till sin fröken och fröken säger " Men Ebba du får ju komma tillbaka imorgon" och hon fortsätter bara att kämpa emot mig! Tackarrrrrrr
Då kände jag mig otroligt värdefull! Hihi skämtåsido det är ju toppen att hon trivs som fisken men man vill ju att hon ska vilja hänga med sin mamma hem!
Pratade lite med mamma om detta ikväll och hon höll inte med mig. Hon menar att det är ju så det ska vara, att förskolan verkligen sköter sig jobb med tanke på att hon trivs så bra! Att Ebba är trygg för man "glömmer ju aldrig sina barn" och det vet hon om!

Efter hämtningen åkte vi ner till stan hela familjen för att reklamera mitt hår ännu en gång, stackars frisören! Färgen var jag skit nöjd med men frisyren, jag kände mig verkligen som en kärring! Nu vart den en favorit i repris, en gammal goding helt enkelt. Den frisyr jag haft de senaste åren, en page ala Victoria Beckham. Ja ni fattar...

Nu ska jag återigen se lite Greys!

På återseende och med önskan om en skön helg!

2 kommentarer:

  1. simhallen är bra! där har jag kort! det enda jag saknar är yoga :( men som du säger är det ju skitbra att det finns både gym, gruppträning - och bad!
    har börjat med bodycombat nu och jag är helt såld! :D
    har du kört det nåt?

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra lösning för med träning på simhallen, även fast det vore riktigt trevligt med en träningspolare på IKSU. Men för hela familjen är det där nog bra.

    Roligt att Ebba trivs så bra på förskolan, det är ju tur att såklart älskar dig mest ändå. :)

    VI ses imorgon, ska bli kul att ännu en gång se en ny frisyr! Kram!

    SvaraRadera