måndag 8 november 2010

Småbarns dilemma?

Tänk dig att du alldels precis gjort i ordning ditt barn för natten, tvättat händer och mun, borstat tänder och bytt blöja och satt på pyjamas. 45 sekunder senare ligger ni tillsammans i sängen och barnet suger trött ur vällingflaskan. Hon nästan faller i sömn under drickandet. Barnet ligger med sina fötter upp mot dina armar och du har din arm/hand under den lilla blöjrumpan upp mot ryggen. Du känner hur varmt det blir mot armen. Vad gör du?

A. Låter barnet dricka upp sin välling för att sedan väcka upp henne med att slita upp pyjamsen och byta den nykissade blöjan.

B. Tänker "Kiss i blöjan och ha det bra ligga lite och fundera, varm i stjärten som en sommardag jag tror jag kissar lite mera" Äh hon lär ju kissa lite mera, vi tar det imorgonbitti.

C. Tänker "jag byter innan jag själv lägger mig lite senare"

D. Eget förslag?

2 kommentarer:

  1. Byter när barnet somnat, innan jag själv somnar.

    SvaraRadera
  2. B...Tror de pinkar flera ggr under natten och inte byter man då inte...blöjorna är ju så pass bra så jag tror inte att de lider av det iaf.

    SvaraRadera