söndag 14 november 2010

Magsjuka * 3

Jadu trots att jag städat, donat och bytt i sängarna rådde vi inte på den vidriga magsjukan. Vi trillade dit allihopa! Jag började kräkas på fredagskväll och Mats trillade dit nu imorse. Rolig farsdag?
Jag låg som en säl hela dagen igår och är så där riktigt utmattad, huvudvärk (troligtvis pga vätskebrist)och sliten som man är efter en magsjuka idag. Dagens plan var att Mats och Ebba skulle åka till Järnäs för farsdagsfirande, jag skulle stanna hemma och bara sova, sova, sova och samla nya krafter men eftersom Mats insjuknat vart min vilodag inget annat än att få dagen att gå utan att helt och hållet bryta ihop! Att ta hand om en vild 14 månaders bebis är ingen lätt match när man inte är kry.
Hon är inte still en sekund och tittar man bort i en så har hon klättrat upp på bordet, hällt ut pappans vätskeersättning (som hon sedan försöker att dricka upp), rullat ut nästan hela toarullen eller tömt tvättkorgen! För ett tag trodde jag verkligen inte att dagen skulle ta slut.. puh. Tur att hon är världens bästa Ebba!

Tusen tusen tack bästa mamma, Lelle och Rebecca för att ni handlat åt oss och tusen tusen tack bästa pappa och Niklas för den alldeles nygjorda köttsoppan som levererades till dörren! Ni är bäst! Vad skulle vi göra utan er?

Eftersom vi varken kunnat fira min pappa eller Mats idag så skall vi ta det vid ett annat tillfälle!

Nu ska jag mysa i min ensamhet innan jag skall krypa ner och göra slut med den här veckan, måste jag säga att jag verkligen längtar till en ny?

1 kommentar:

  1. Ni tog verkligen den där "komma-igång-utmaningen" på allvar. För magsjuka är ju en väl beprövad metod att tappa kilon ;)

    SvaraRadera