måndag 21 december 2009

Julmys och dålig affär!

Nu är vi hemma igen efter en dag hos farmor och farfar. Julmat och Julmys för hela slanten! Får lite ångest av att dom ska vara ensamma på självaste Julafton, pappa åker till Lena i Gällivare, ena fastern åker till sina barn och barnbarn i Stockholm och den andra fastern bor i Göteborg och ska spendera julen där med sina barn och barnbarn.. Men enligt dom själva så tycker dom att det ska bli lugnt och skönt, vi har erbjudit dom att hänga med hem till Mamma och Lelle men icket sa nicket. Så vi får lita på deras ord :)
Jag har ikväll när vi kom hem skickat 2 bingolotter till dom. Dom saknade lotter och bor 4 mil från närmaste affär och jag såg på farfar att han var lite sugen på att spela men tyckte att det var besvärligt att åka in och köpa (man får tycka det då man är 87 år) så det är min goda gärning för dagen!

By the way har vi en ny dator nu men gissa vilken jag använder nu? Jo du har så rätt så, den gamla räven. Det var ju i grund och botten bara laddaren til den här gamla som var trasig men datron har ju ett par år på nacken så den hänger sig och börjar bli allmänt seg. Vi tittade in på Telia och ut kom vi med en ny fin och med ett mobiltbredband. I bilen hem konstaterar vi att det är samma märke som den gamla och när vi kommer hem passar laddaren som handen i hansken, Jovisstseru vi har naturligtvis först spanat in en ny laddare bara men dom skulle ha 1200 spänn för den, det kändes inte aktuellt man vet ju faktiskt inte när den här gamla lägger av på riktigt. Vi har nog gjort världens sämsta affären men det drabbar ju ingen fattig så att säga och vi fick ju Spootify på köpet, hehe :)

Nu ska jag ta mig an våran lilla skatt, hon skulle ha sovit för ett par timmar sedan men sov i bilen hem i ca 1,5 timme så gissa hur trött hon var när vi kom hem och skulle lägga henne? Inte särskilt vill jag lova.
Nu gör jag ett nytt försök.

Hur har din dag varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar