torsdag 10 december 2009

Dumsnut

Jag är en riktig dumsnut, varför gör man på dette vise? Man trycker julmaten så att man själv blir som en stoppad korv. Men gott vare och ner kom det och nu är det stopp. Det var faktiskt ett riktigt fint julbord så jag är nöjd.

Tror jag minsann ska ta min första löptur imorgon..På efterkontrollen sa barnmorskan att man skulle vänta minst 3 månader och nu har det gått minst 3 månader! Nu tror ni att jag ska försöka löpa bort julbordet men så är inte fallet jag har gått och väntat länge nu! Jag har tillochmed inhandlat fodrade löpartights! Så håll i hatten nu ska det röras på fläsket! Så tror ni att det är ett jordskalv imorgon vid lunchtid don´t mind det är bara jag!

Jag ska sponsra med ett riktigt I-landsproblem.
Vi har ju börjat att försöka införa lite nya rutiner. Vid 20 snåret är det ett kvällsdop med efterföljade massage som gäller, därpå en tissetår och sedan sängen. A-barn som hon är så följer hon med på noterna. Vaknar nån gång nu och då under kvällen men det är bara att gå in till henne stoppa in tutten och vyssja lite så sover hon igen. Självklart lite protester men det går över förväntan. Nu till problemet, hur i tusan ska vi göra imorgonkväll när det är idolfinal 20 sharp?
Det är ju A och O med rutin och regelbundenhet när man vill få sådant att fungera. Något tips?

Nåväl nu är jag trött.

Tjingeling.

1 kommentar:

  1. Försök att tidigare lägga hennes em lur en timme, så att du kan börja med nattingsrutinerna vid 19, så är du klar vid 20! =)

    SvaraRadera