onsdag 30 december 2009

Årets näst sista dag!

Då sitter man här åter igen och väntar in årets sista dag!

Den här näst sista dagen har vi hunnit med:
¤ Att städa för sista gången i år
¤ Hälsat på hos min mormor och morfar
¤ Varit och bytt ett par skor jag fått i julklapp eller rättare sagt lämnat in och dom har beställt ett par nya löparskor åt mig (dom hade inte inne så mycket löparskor at the moment, hmm vad kan det bero på)? Nåväl hittade ett par men i fel storlek så dom skulle beställa hem! Och skorna jag fick i julklapp var ett par vinterkängor med hör å häpna inbyggda broddar men eftersom jag har ett par bra och fina Ecco Goretex kängor redan kändes det lite overkill med ett par till så då passade jag på med ett par löparpjux och det visade sig att det blev massa pengar över så jag får mig nog ett par till, lyx på en onsdag!
¤ Lagt Ebba hundra gånger känns det som, utan att hon sover.

Jo just det och vi har hyrt en badtunna till imorgon! Hur bra är inte det då?
Tunnan ska vi hämta på släp och för en billig peng (hyffsat iaf) ingår ved. Vi ska ha den på Hanna & Adde samt Johannas parkering så vi kan ränna ut å in hela kvällen om vi vill imorgon! Bra deal :) Är det inte för Kallt (vi vill inte ha henne ute när det är så kallt som det varit) så får Ebba ligga nerbäddad i vagnen under eftermiddagen och se oss plaska runt!

Nu ska vi försöka se film.

Gott slut kära läsare!

3 kommentarer:

  1. Ops, Jag som haft Selma sovandes ute hela vintern...får du inte nog av badtunnor på Klin fys?? ;) kram

    SvaraRadera
  2. Haha det var ju en saaa bra iude. Sa himla kul med badtunna. Hoppas ni far kul. Jag tanker att jag ringer vid 21. Alltsa nio pa morgonen har. Blir det bra for er tror du?

    SvaraRadera
  3. Sara: Det var ju så länge sedan jag fick doppa mig i en klin fys tunna, tror minsann att du får styra upp det :) Det är säkert ingen fara men jag har läst i en barnbok att man inte ska ha dom sovandes ute om det är för kallt, det stod att det inte var så bra att de andads in jätte kall luft, så om det är kväll och typ minus 15 så får jag hålla mig inne med henne istället tänkte jag :)
    Fia: Ja det låter som en super idé. Fin fint!

    SvaraRadera