tisdag 1 december 2009

Action på Tomtebo

Har ju glömt att skriva att vi fick bevittna lite action på lördagsnatt. Vi hade just lagt oss i sängen och satt på ett avsnitt Entourage när vi hör ett mycket märkligt ljud, i samma sekund ser vi ljussken genom persiennerna. Vi tittar ut och till våran förvåning står en moped i ljus och lågor. Detta sker på gång och cykelvägen utanför oss. Mopeden står på stöd och är placerad mitt i 3-vägskorsningen. Jag fattar telefonen och ringer 112.
Dom meddelar att räddningstjänst är på väg och att vi ska ta det lugnt, jag var lite lätt stressad att den skulle explodera men damen i luren förklarade att det var en mycket liten risk. Strax efter kommer polisen och ut springer spårhundar, och nosar omkring. Nån minut senare kommer brandkåren.

Vi lägger oss igen och sätter på serien igen, kort därpå somnar jag och vaknar när Mats säger
-Sofia kolla här..
Jag öppnar ena ögat halvt och ser stora bokstäver MO..
Flyger upp och skriker rätt ut vaaaaaaa MORDBRAND???
Haha säger Mats det står Mopedbrand...
Aha fick hjärtat i halsgropen under en kort sekund..
Det var bog bara några små tonårsligister som hade ytterst lite för sig en lördagsafton...
Men vart är världen på väg när man tuttar på en moped?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar