tisdag 15 december 2009

Jullunch

Tisdag i all ära och jag och Ebba har varit och ätit jullunch på jobbet idag. Det var smarrigt värre och väldigt trevligt! Vi promenixade dit och det var lite tungstyrt vill jag lova men det är ju bara bra för "absen" och vi ska inte klaga för visst är det väl för härligt med snö? Ljust, fint och juligt. Hoppas bara att den är här för att stanna över jul.

När vi kom hem så var morfar här och hade kokat kaffe till oss. Mats hade gått ut en kort sväng utan att låsa för att han visste att jag inte hade nycklarna med mig och just då hade pappa kommit och knackat på och gått in och fått panik för det var tänt överallt, sängen obäddad och persiennerna nerdragna så han trodde att det hade hänt något och till råga på allt så hade jag glömt mobilen på mammas jobb så han fick inte tag på oss till en början. Men som tur var hade Mats sin så han kunde lugna det lilla morfars hjärtat. Han var säker på att det hade hänt något med Ebba.

I eftermiddag skall vi på nästa träff och det blir med ett annat jobbgäng :=)Dom vill så gärna träffa lilla Ebba.
Och jag tror minsann att vi ska hinna klämma in en simtur med.
Fullt schema som vanligt men det är bara härligt.

Nu måste vi åka, hej svejs!

1 kommentar:

  1. Vi var och hälsade på jobbet både i torsdags då det var hjärtcentrums jullunch och i måndags, synd att vi inte tahmade varandra. Får ta och styra upp en träff efter helgerna kanske?

    SvaraRadera