tisdag 22 september 2009

Partynerven...

väcktes till liv idag när jag alldels för mig själv åkte iväg till ICA Ålidhem, när jag parkerar bilen och kliver ut möts jag av partymusiken, det var krogenkrogen som har nyöppning för kanske 75e gången i ordningen eller nåt.. och just ikväll var det nattclub för hela slanten. Det började rycka i mig.. men väl inne på ICA slocknar den igen för det var ju blöjor jag var där för att handla. Ett paket pampers, 2 liter mjölk och 1 yoghurt senare kliver jag ut ur butiken och kommer till insikt, jag är en småbarnsmorsa nu vilket innebär krogförbud på en tisdag. Sätter mig i bilen och maxar stereon för att stilla nerven lite...Kommer hem till en alldels underbar liten tjej och känner mig nöjd med tillvaron trots en hoppande partynerv (men den kommer nog senare i höst att rycka till igen)!

Annars har dagen varit till belåtenhet, promis till carlskyrkan för babymassage där Ebba totalt njöt och var lugn hela massagen, skönt! Promis hem i regn, tackolov för regnskydd!
Mys i soffan med Määts och en Ebba som sovit hela kvällen.
Nu sover båda mina troll och jag ska läsa en stund innan jag själv faller till dvala. Läser Tusen strålande solar av Khaled Hosseini vilken jag verkligen kan rekommendera!

Dagen till ära bjuds det på en bild på tösen för exakt 1 månad sedan. Hon var då ett dygn.

Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar