fredag 11 september 2009

Orutinerad morsa och raggardusch!


Oj vilken dag! Puh...

Idag hade vi tid på BVC för mätning och vägning kl 10.15. O herre min skapare tänkte jag när jag fick kallelsen i början av veckan hur ska jag hinna ta mig dit till den tiden med tanke på att lilla damen och även jag brukar sova halva förmiddagarna. Men tänkte jag igår kväll vi gör väl som i vanlig ordning att jag kliver upp innan hon vaknar, duschar och äter frukost och tar henne efter det. Men när vi vaknar kring 8 är det alldels blött, först tänkte jag att det var mjölkfabriken som läckt (inte helt ovanligt att man vaknar blöt) men inser snabbt att det är kiss. Attansotur kan ju inte låta henne ligga i det länge till men jag ger henne käk och slänger mig in i duschen och hon ligger kvar i sängen och jollrar lite. När jag duschat tar jag upp henne och stackarn har ju kiss överallt men jag hinner inte bada henne så det blir en raggardusch i handfatet funka ba fint och hon var nöjd! Sen rullar allt på fint och vi hinner i väg i tid.

Väl där så går allt fint hon har växt bra (4430 g och 55 cm lång) och BVC sköterskan är nöjd! Men efter en stund börjar Ebba vara mindre nöjd och märker då att jag glömt tutten, hur kan man vara så dum? Vi som ska till både mormors och mitt jobb på besök jaja när vi kommer ut så somnar hon men oron växer lite över den glömda tutten eftersom sovstunden inte blir särskilt lång då avståndet från Ålidhems vårdcentral till Landstingshuset är minimal. Men väl framme så hinner mamma alltså Ebbas mormor gosa lite innan hon blir lite kinkig och hungrig. Men sen får mammas kollegor vara lite barnvakt så vi får i oss lite lunch! Efter det styrde vi kosan mot Klin fys och mitt jobb! Och där visade Ebba upp sina röstresurser har nog aldrig hört dessa toner tidigare, jäklar i mig! Typiskt att vi ingen tutte har, men jag erbjuder lite käk så lugnar hon sig lite och visar upp en något bättre sida :)

Sen tar vi och promenerar hem och morbror Niklas kommer förbi och vågar hålla henne för första gången!

Nu är Mats hemma och vi laddar för FREDAGSMYS!!!!

Bilden är från i går då gammelfarfar äntligen får hålla i lill-Ebba

2 kommentarer:

  1. Å nu funkar det, jag är en riktig blogggalning så här lär jag titta in varje dag! Härligt att söta lilla Ebba sjöng upp för klinfys-gänget så att dom vaknar till så här på fredagen! ha det bra, Kram

    SvaraRadera
  2. Sara Westerberg16 september, 2009

    Men gud gud gud så söt hon är! Vad jättekul att du bloggar, det är så mycket av det du skriver som man känner igen och kan skratta åt (lilleman är 3år men man glömmer så fort). Jättebra blogg! Sköt om er och stor kram till er alla.

    SvaraRadera