torsdag 24 september 2009

Körig dag!

Ja minsann igår hade vi en till sån där körig dag, men det var helt å hållet mitt fel (fast det brukar det oftast vara ändå!)Vi börjar med att sjusovaren Ebba inte vill vakna trots flera seriösa försök från min sida. När klockan visar 9.30 och vi ska vara 10.15 på Ålidhems VC och med en promenadtid dit på minst 20 min har jag inget annat val än att lyfta henne sovanade in på skötbordet och starta hennes dag på detta elaka vis, (elaka människa) Nåväl vi tar oss iväg med racerfart och kommer tro det eller ej i tid! väl där kan man inget annat än konstatera att hon växer i fin takt och mår alldels utmärkt!

Sen drar vi till mammas jobb där hon kissar på hennes skrivbord och efter denna prestation får hon en slurk med mat. Därefter tar vi turen förbi mitt jobb och då visade hon upp en bättre sida än sist. Hon var lugn som en filburke och damerna fick hålla henne utan höga protester! Det var så trevligt där att vi glömmer tid och rum och det stundande besöket från min kollega Sara och hennes lilla Selma (som är mammaledig men som ska börja jobba nästa vecka), Typiskt jag som skulle hinna baka en kladdkaka att bjuda på. När vi tar oss till utgången träffar vi Joanna som vi inte pratat med på 100 år så vi står och surrar om ditt och datt när det börjar ramla in poliser, tänker inte så mycket på det utan drar vidare hemåt via ica på Ålidhem för att inhandla fika. När jag är på Ica ringer Sara och undrar vart vi är, gaaaah, shit hon är redan där så det får helt enkelt bli en löptur hemåt. Svettig och stressad kommer vi hem och möts av sötaste lilla Selma så blir alldels till sig när hon får se på bebis! Hon busar på med Ebba och hjälper hennes som ni ser här med att ge henne tutten! Sen kommer Mats hem och får busa med Selma, det tyckte dom båda två var kul! Det var mycket trevligt med deras besök så det får vi styra upp fler gånger tycker jag minsann!Jadu och än är dagen inte över... efter middagen bar det iväg till Per och Karin på Ön för att kolla på husritningar. Per med kollegor skall bygga kedjehus på Tomtebo som vi är intresserad av. I och med Mats nya innebandykarriär fick jag åka själv men Hanna, Adde, Ida, Stefan och Viggo var också där. Tror att det blir grymma hus och jag har paxat ett :)
Efter ritningsvisning åkte jag och Ebba till pappa för lite häng. Vi såg på TV och pappa myste med Ebba. Sen när Mats kom tillbaka till stan åkte vi hem och gjorde kväll!

Liten somnade utan större mankemang och päronen likaså!
Ska bara inflika att detta inlägg har tagit 1,5 timme att skriva. Ebba har inte velat sova, eller hon har tagit på tok för många power naps om 1-4 min så hon blivit riktigt övertrött. Men nu sover hon förhoppningsvis ett tag så jag hinner göra något vettigt idag!
Hej på er!

2 kommentarer:

  1. Hon kan ju vara det finaste som skapats! Och hon bara växer och växer. Knappt har man hunnit komma ner till Sthlm innan Ebba gått upp flera gram. Puss på er! /Anna

    SvaraRadera
  2. Det var kul att ses, och det gjorde inget att vi fick vänta lite;) Tycker det var värre att Selma typ höll på riva stället, jag kände mig lite borta ibland då jag ska kolla henne hela tiden! Krama sötnosen från oss!

    SvaraRadera