lördag 19 september 2009

Kräfthäng och sjusovare




Japp det var vad vi ägnade oss åt igår kväll. Vi var bjudna hem till Johanna där det bjöds upp på kräftor. Mycket gott och trevligt. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är ett mycket märkligt beetende med kräftätning :) Man gnager och suger och biter på ett litet djur som ligger där och stirrar på en, för dom har ju verkligen sina små ögon kvar. Men efter att första kräftan är uppäten så är det som en drog och det går banne mig inte att sluta, trots att dom stirrar på en. Hur som helst så sitter jag här nu och väntar ivrigt på att den lilla dottern ska vakna för mjölktankarna är FULLA (det känns vill jag lova) och hon vill varken äta eller vakna. Gjorde ett försök vid 8 snåret men hon var icket intresserad. Kan det månne smaka kräftor om mjölken? Och då kan jag förstå att hon inte är intresserad för hur gott kan det vara med kräftmjölk?

3 kommentarer:

  1. Nej kräftmjälk lät inte så gott, det är ju visserligen inte kräftor heller tycker jag=) Lyx med en morgontrött bebis, eller hur!?

    SvaraRadera
  2. Jadu sara det är lyx men mina bröst gör ONT!!!!! när det går 7 timmar mellan varje käk nattetid..

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att man hittat in till din blogg :)

    SvaraRadera