lördag 29 januari 2011

3.

Släkten på pappas sida

Mormor, Morfar, Rebecca, Mats, Lelle och Mamma

Jag, pappa, farmor & Ebba, farfar

Mamma, Jag, Morfar, Mormor & Ebba.

Eftersom jag var i Stockholm när det var dags för 3 och helgen bara har sprungit förbi så fortsätter jag med min utmaning idag!


Mina föräldrar!


Jag är evig tacksam mina kära föräldrar, utan dom, ingen Soffe :=)


Dom är gett mig en trygg och kärleksfull uppväxt, dom har ställt upp i vått och torrt! Skjutsat, hämtat, lånat ut pengar, givit av sin kärlek och gjort mig till den jag är!

När jag var 9 år skildes dom, kärleken hade runnit ut i sanden men vänskapen består än idag! Pappa var den som flyttade och jag, mamma och min lillebror Niklas bodde kvar i radhuset. Pappa flyttade exakt 4 hus bort och jag tyckte mest att det var spännande! Vi sprang emellan, hade dubbla rum och leksaker och kunde ställa dom mot varandra om det var något särskilt vi ville göra eller ha!

Båda två träffade nya partners och idag är mamma gift med min bonuspappa Lennart som har varit som min pappa nr 2. Han har ställt upp på samma sätt som pappa och mamma har!

Jag har mycket att tacka honom för!

För mamma och pappa har livets efterätt kommit och det finns ingen tvivel att hon är deras solstråle. Pappa har nog aldrig varit så ofta och mycket och hälsat på oss sedan Ebba föddes :)
Dom ställer upp oerhört mycket och hjälper till! Som t ex i lördags när jag och Mats har haft en bristfällig kommunikation kommer pappa för att ta hand och Ebba låna mig hans bil!

Det är alltid öppna dörrar till både mor och far och jag älskar dom över allt annat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar