tisdag 25 januari 2011

1


Dagens uppgift att besvara:


Det här är jag:


Szkl är : Sofia Kristina Zenitha Lundgren!


Jag föddes en snöig kall december natt och året var 1983. Jag och mina stolta nyblivna föräldrar fick komma hem på självaste julafton! I Västerbottens kurirens BB sidor ett par veckor senare kunde man läsa "Äntligen har det hänt vi har fått en jänt"

Mamma och pappa bodde redan då i ett fint radhus på Västra Ersboda och det är där jag är uppvuxen.


Skoltiden är inte så mycket att orda om, allt gick enligt plan tills vi började högstadiet och jag gjorde tonårsrevolt! Kaxig, dryg och tvärtemot mamma och pappas vilja! Träffade killar i tidig ålder, ville gärna hänga med de tuffa och coola och gå min egen värld! Tur att mamma, pappa och bonuspappa Lelle stog ut med mig och styrde mig i rätt riktning! Revolten höll inte i sig så länge utan helt plötsligt var jag gamla rara Sofia igen som satsade på skolan och tog mig in på gymnasiets naturvetenskapliga program, efter ett par veckor kände jag att Samhällsekonomi var mer my cup of tea så jag bytte! Under hela skoltiden har jag varit aktiv inom Ersboda Sportklubb och spelat handboll, fotboll och innebandy. Fotbollen följde mig hela vägen upp till andra året på gymnasiet.


Direkt efter gymnasiet började jag att läsa vid Umeå universitet, det blev en termin Statsvetenskap och något ynka poäng nationalekonomi på Pol. Mag programmet tills jag, Mats och min barndomskompis Sandra tog vårt pick och pack och flyttade till Stockholm! Bodde i förorten Hässelby, jobbade på Vivo i Skanstull och hängde på Söders uteserveringar! Några månader senare kunnde vi detta och styrde kosan till Oslo. 6 månaders hårt arbete på dubbla jobb resulterade i nästan 3 månaders långresa i Sydostasien! Jag, Mats och våra ryggsäckar!


I Maj 2004 kom vi hem till Umeå och sen dess har vi varit Umebor förutom 2 månaders sommarjobb i Utne, Norge 2007. Sommaren 2004 jobbade jag på Tegs Sjukhem och funderade vad jag skulle bli, tankarna var spridda och jag hade som tur var suttit på ett internet cafe i Malaysia nån gång i feburari och sökt lite olika program.

I september började jag Naturvetenskapligt/Teknikst basår. Vilket är ett av de roligaste åren i mitt liv, jag träffade så otroligt härliga människor och vi umgicks dag som natt! Men allt roligt har ett slut och i september 2005 började jag läsa på Biomedicinska analytiker programmet med inriktning mot klinisk fysiologi, även den perioden var fantastisk och jag knöt kontakter som jag alltid kommer ha kvar! Under min studieperiod jobbade jag mycket på 3 av Umeås gruppboenden för förståndhandikappade ungdomar. Jag var även kontaktperson för en kille som behövde "en kompis" Vi cyklade, fikade och åkte för att titta på Finlandsfärjan :=)

Jag tog examen den 9 juni 2008 och den 11 juni började jag på Klinisk Fysiologi avd 2.

Jag hann jobba i 6 månader innan jag helt otippat vart gravid! Så när jag skulle få avnjuta min livs första betalda semester fick jag avnjuta livets höjdpunkt, föda barn! Sedan den 21 augusti 2009 är jag den stoltaste mamman i våran lilla familj!


Jag älskar att resa, motionera, utmanna mig själv och njuta av livets goda! Min familj är mitt allt, och mina vänner något av de viktigaste!


S- Social

O- Omtänksam

F- Flitig

I- Impulsiv

A-Analytiker.




4 kommentarer:

  1. Ska bli kul att följa dig! =)

    SvaraRadera
  2. Roligt att du har påbörjat denna utmaning! Kul läsning, du är ju en toppentjej! :)

    SvaraRadera
  3. Visst var det fiffigt:) kul att du dragit igång listan du med:)

    SvaraRadera
  4. lite nyfiken om vad ni tyckte om titten?

    SvaraRadera